Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan!
Har en liten fråga..
Jag äger en Volvo 855 GLT-95 med originalmonterad dragkrok.
Eftersom bilen är "gjord" för att kunna lastas tungt och även ha ett släp eller husvagn kopplat på bilen så borde det väl finnas en nivåreglering till strålkastarna? Eller har jag fel??
Jag har inget reglage inne i bilen för att ställa ner strålkastarna vid tung last och därmed blir jag en trafikfara så fort jag kopplar ett släp..
Eller är det så himla bra att det finns automatisk nivåreglering av ljusen originalmonterat på Volvo 855?

Nån som vet? Eller nån som vet hur jag kan kolla om jag har automatisk nivåreglering?
MVH/Alex
Automatisk nivåreglering har man nog inte fått till 850 från fabrik, däremot nog manuell. Öppna huven, se bakom lyktorna om det finns höjdjusteringsmotorer där, vilket jag tvivlar på eftersom du ej har reglage inne i bilen till detta.
Tack för svaren!
Har kollat lite här nu och det finns inget överhuvudtaget på min bil.. Ska kolla skroten och se om man kan få tag på billiga elmotorer och reglage där.
Jag hade en 855 GLT-93 för många år sedan och den vet jag att det satt reglage i. Och den hade inte ens dragkrok monterad.
Håller justnu på själv att montera in nivåreglering i min bil. Ett väldigt enkelt projekt =)
Du behöver en knapp/vred (finns ibland riktigt billigt på tradera), 2 st motorer (heter Aut. Justermotor - Strålkastare på onlineskrotarna) samt lite kabel =) Jag fick ej tag på rätt kabelhärva så jag körde på med 3 kablar och 2,8 mm kabelsko istället. Jag har även hittat kopplingsschema om det är intressant
lunnegren skrev:Håller justnu på själv att montera in nivåreglering i min bil. Ett väldigt enkelt projekt =)
Du behöver en knapp/vred (finns ibland riktigt billigt på tradera), 2 st motorer (heter Aut. Justermotor - Strålkastare på onlineskrotarna) samt lite kabel =) Jag fick ej tag på rätt kabelhärva så jag körde på med 3 kablar och 2,8 mm kabelsko istället. Jag har även hittat kopplingsschema om det är intressant
Ja det är helt klart intressant!! Maila gärna om du kan.. [email protected]

///Alex
Rawenhawk skrev:
lunnegren skrev:Håller justnu på själv att montera in nivåreglering i min bil. Ett väldigt enkelt projekt =)
Ja det är helt klart intressant!! Maila gärna om du kan.. [email protected]

///Alex
Ett mail är skickat = )
Dålig räckvidd XC60 -2026

Min XC60-25 kommer jag som bäst nästan 8[…]

Det sitter gumminstopp som ska ta emot/justera bak[…]

Har fått ungefärliga prisuppgifter nu[…]

HVO 100 för dyrt?

Tankade just upp sonens och min Mercedes 190d 2.5 […]