Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tycker du drar för dåliga jämförelser men men... Du vet lika väl som jag varför det finns dem som tankar bensin i en dieselbil. Detta med litervolym och bränsle är en väldig skillnad. Men vi har alla olika åsikter om saker och ting. Ursäkta att jag inte kunde hålla mig....
Användarvisningsbild
av gooose
Momentum skrev:Hur gjorde du Goose? - Fick dom leva kvar i sin villfarelse - Eller berättade du?
Jag informerad alla
I fall nr 1 så tog hon förgivet att den vart 4 hjulsdriven det stod ju XC på bilen Okunskap eller dåligt informerad vet jag inte men hennes man hade köpt bilen till henne (hon har en snäll gubbe)

Nr 2 hade tagit över bilen då han som hade den innan slutade på firman och han fick ta över den
även han visste inte att den fanns som endast framhjulsdriven

Nr 3 upplevde att han slagit till på en XC för att det var ett "kanonpris" som någon skrev endast 300000:-
Och varken han eller säljaren hade tänkt på detta
Kommer du in som kund och säger att du är intresserad av Den XC70 som ni säljer för
300000:- så tror jag att kanske säljaren tog för givet att kunden var påläst om vad som gällde och vad han ville köpa
Spekulera på detta kan man göra i evigheter o vem som gjort fel faktum var att denna kund hade ingen aning om detta och jag hänvisade honom åter till hans säljare Han blev Besviken/arg vet ej vad som hände då han inte köpt den i vårat närområde tror ev att det vart någon handlare neråt i landet Mao under Göteborg vet ej men han sade att han skulle åka Ner till säljaren

Som Gurra82 skrev
Jag anser att många säljare är precis lika "dumma" och okunniga som DU påstår att dina kunder är ( Dina kunder gör att du har jobb) Jag vet t ex att Drive är 2wd, men en kund som inte vet för att säljaren inte talar om att den är 2wd, så påstår jag att det inte är så lätt. Bilsäljare är pack! Många bilnördar på detta forum vet 100 gånger mer om paketlösningar osv är vad en bilsäljare kan.[/quote]

Som svar på detta kan jag bara säga att okunskap/dumhet /otur ger mig mycket att göra
För att inte tala om alla feltankningar vi får in mellan 1-3 bilar i veckan på våran verkstad

Och jag tycker inte någon kund är dum för han kommer in med ett "fel" på sin bil Det finns ingen som skulle göra sig omaket att åka in till en verkstad bara för att Kommer man in så tror man att något är galet om det sedan inte är det så är det mitt jobb att visa hur det är och hur det skall vara

Sedan är det många som tar för givet att en sak är på ett sätt utan att kolla upp så kommer man in irriterad för att det inte är som man tror dock är detta inte lika vanligt längre

Och ju bättre jag är på detta så generera det nöjda kunder/bilägare

Sedan är det den välkända figuren "FRUGAN" ni kan bara spekulera i hur mycket denna stackare genererar i Pengar ofantligt mycket tänk vad vi män står utmed på sin ögonsten (bilen) för att den andra ögonstenen (frugan) hittar på massa upptåg

just nu går det ut brev/kampanj till många V70II ägare om omprogramering av motorstyrenheten för oljan och i samband med detta skall man byta instruktionsbok på Vissa modeller nästan alla böcker jag bytt/frågat efter är oanvända alltså inte ens öppnade

Tänk vad frågor man sluppit både här å detta forum och på jobbet om 25% av alla ägare till bilar lätt tittat igenom denna bok

Men då hade vi alla fått mindre att göra

//Goose
Användarvisningsbild
av Guru
gooose skrev:Tänk vad frågor man sluppit både här å detta forum och på jobbet om 25% av alla ägare till bilar lätt tittat igenom denna bok.
Har för mig att en undersökning gjord av Volvo visade på att hela 4 (fyra)% av nybilsköparna någon gång tittade i instruktionsboken...
B200ft svårstartad

Har bytt den till en Bosch original utan någ[…]

Jag hade valt D3. D4 kan sticka iväg en aning[…]

Köpråd XC60 T8 -18/19

Stämmer, xtra maskinskade försäkrin[…]

Trasig Renault Scenic

Han (barnbarn), sambon och katten kommer ner till […]