Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Perra N
Motortimmar, mil eller ålder!
av Pebben
åklagarn skrev:jag tycker förresten att en del här på forumet hade varit betjänta av en kvällskurs i svenska
Japp jag är det, skriver ofta fel och slarvar. Kanske kan du boka en kurs åt oss? För inte heter det väl "dom" på svenska? Sedan är frågan vad en kassa har med detta att göra, det handlar om pengar. Får inte ihop det?
Sedan är det så att vi i Sverige inte har särskrivning utan "turk kompisar" heter isf. turkkompisar. Själv hade jag nog skrivit: "kompisar som ursprungligen är från Turkiet" men men, det är väl saker som vi får lära oss på kvällskursen.

:D Förlåt min skrivning men kunde inte låta bli.

"det är väl dina turk kompisar som är så kassa dom som du brukar få hjälp av, samma personer som du hänvisar till när du tycker att dom har rätt"
Användarvisningsbild
av A80TD
Bosa skrev:
A80TD skrev:Lånar tråden då den inledningsvis :wink: berörde vad jag undrar över.
Min bil meddelar nu att det är dags för service. Det är 630 mil och 2½ månad sedan den var in på servicen. Borde det inte gå 2000 mil innan det är dags igen och visst är väl serviceindikatorn nollad iom att Volvoverkstan gjort jobbet?
Jag kan tänka mig ett olje+filterbyte i egen regi 1000 mil efter de riktiga servicarna men banne mig inte in på verkstad med så korta intervall :???:
Du har gjort service på en allbilsverkstad som inte klarat av att nollställa serviceindikatorn. :lol:

Nä men skämt åsido så verkar det som om det glömts bort att nollställa serviceindikatorn. Slå en signal till verkstaden eller sväng förbi så ska de kunna fixa det åt dig.

Vad mäts förresten för att hålla reda på när det är dags för service om man ser bara till mil och inte hur lång tid som gått, de faktiska milen som bilen rullat eller antal mil sen senaste nollställning?
:D

Jag ser på verkstadens servicespecifikation att de har kryssat för: servicepåminnelse - nollställning.
Nåja, jag får kontakta dem och kolla vad som måste göras.

Tmap sensor på insuget? Alternativt egr som […]

Bump! Har även liknande problem! Finns det n&[…]

Funderar på att leta lite på skroten[…]

Det börjar bli hög tid att bagageutr[…]