Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av markiica
Hej

Jag har en Volvo V70 II 09- Kinetic, och funderar på att skaffa en R-Design nedre bakre kjol, med synliga slutrör.
Då på sidan längst ner under dörrarna, är det sidotrösklar också av plast, och det skulle inte vara fint om man lackerar bakre kjol i bilens färg och så har kvar sidotrösklarna i samma färg (den mörka plastfärgen) som man får när man köper bilen.

Min fråga är, går det att lackera dessa sidotrösklar i bilens färg? Jag har sett en annons på Blocket där ägaren också har en Kinetic som har lackerat sina i bilens färg (vinröd). Om ni har en aning, vad brukar priset ligga på, på ett ungefär??
Tacksam för all hjälp och råd!
Användarvisningsbild
av JagulareN
En r-design undre bakre spoiler ligger på ca 1200kr, om jag inte minns helt fel hos volvo. Går även att köpa lackerad i din bils färg om du har samma färg som finns på r-design bilarna.
Glöm inte att främre kofångarens underdel också är olackad på kinticen.
Skulle gissa på att lackera trösklar, undre delen på kofångarna fram & bak ligger på ca 3000-5000kr med kvitto.
Dock tänkt på att det kommer att se dumt ut om du inte även byter det bakre avgassystemet. Då orginal avgasystemet inbart har ett slutrör som är böjt neråt & slutar under & inte bakom bilen.
Senast redigerad av 2 JagulareN, redigerad totalt 0 gång.

Jag hade valt D3. D4 kan sticka iväg en aning[…]

Köpråd XC60 T8 -18/19

Stämmer, xtra maskinskade försäkrin[…]

Trasig Renault Scenic

Han (barnbarn), sambon och katten kommer ner till […]

Tysta sommardäck V90

Det stämmer att Volvo inte uppger 245/45-19 s[…]