Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dst02
Jag fick en reklamlapp från promotech me posten idag, dom tycker Jag skall optimera min DRIVe med deras
programvara. Någon som kör/kört med deras optimering och isåfall vad tycker ni?
Användarvisningsbild
av kvantskum
dst02 skrev:Hm, kan jag nog lika gärna bespara mej den tiden och leta vidare.
Glädjer mig att du fått denna insikt, kände först hur ilske-ådran på halsen började svälla...
Den tenderar att dyka upp så fort jag hör något om"ful-boxar" :D

Ett beaktansvärt alternativ till RICA är OBD-Tunings Flashbooster.
Det är också en s.k. "softloader" som funkar på samma sätt.
Jag känner flera som har mycket bra erfarenheter av dessa.

Istället för att skriva allt igen länkar jag till ett annat inlägg..
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 52&t=63800
av Manfred
Hej på er!

Jag har också fått ett reklamblad från ProMotech.
Inte för att jag är någon expert på det här med trimning men läskunnig är jag i alla fall :)
Dom har ju både programvara via OBD och effektboxar som dessutom ser ut att vara betydligt med sofistikerade än de enkla typer jag sett i lite olika annonser. Maskinförsäkring som ingår bör väl ändå säga en del. Känns lite bättre än en del annat jag sett i diverse annonser.
Någon som vet om man bör vänta med att trimma sin bil tills den gått en viss sträcka, oavsett trim metod man väljer?
av dst02
effektbox är uteslutet för min del iallafall.

Folk pratar väldigt olika om inkörning å så, själv anser Jag att en motor skall köras in och de ungefär upp till några hundra mil.
Själv tycker Jag också att man ska åka original ett tag för att efter trim få en ärlig bedömning om vad skillnaden blir i effekt,karaktär och förbrukning.
av fredrikwt
Manfred skrev: Maskinförsäkring som ingår bör väl ändå säga en del. Känns lite bättre än en del annat jag sett i diverse annonser.
Låter jättebra eller hur, vi säger att lådan rasar, motorn eller annat som är DYRT. Hur styrker du då att det är deras trim som orsakar skadan?? för den s k garantin är inte förutsättningslös... Hyffsat kört, går bra o lova saker när man inte behöver stå för det. Samma gäller ju mer seriösa trimalternativ där fabriksgarantin sätts ur spel.
av dst02
Inte är det nog så roligt att stå där mellan två parter och försöka få ut garanti när båda garanterat kommer skylla på varandra eller dig som kund.
Användarvisningsbild
av Degdala
Kolla upp dom där maskinförsäkringarna som erbjuds, BSR kräver till exempel oljebyte var 1500:e mil för att deras försäkring ska gälla vilket blir tokigt på en DRIVe med 2000 mil intervall.
Verkar som ett smart sätt att kunna krångla sig ur om det blir en skada. :shock:

Hej, har problem med en reservdelsbil jag för[…]

Du bör nog låsa vevaxel och kamaxlar in[…]

What the Fffff. Thanks you Guys, I really apprecia[…]

Trasig Renault Scenic

Och, Renaulten går bra. […]