Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tobbev
perhall skrev:
Tobbev skrev:Dra åt helvete, det var maffigt. Här tror jag det dyraste är 25kr/h (förutom på Landvetter och på centralen där det kostar 40kr/h har jag för mig).

Tur man inte bor i fjollträsk :D

Allvar, kostar det 40 kr/h på Landvetter? Det ligger ju långt ute i ingenstans!!!
PH
Ja på korttidsparkeringen utanför, t.ex om du skall hämta någon på flygplatsen.
av Steff 99
Luftis skäms inte, de tar ut så mycket som möjligt av passagerarna som skall med något flyg.
av MartinÖ
Många intressanta inlägg om parkeringspriser, förbrukningar och jämförelser med andra märken men hur var det med datum för leverans och beställning? Frågar man handlarna så är det svävande besked och gissningar, är det samma läge här?

mvh Martin
av Tobbev
Min kompis MÅSTE beställa en V60 DRIVe kommande vecka, annars blir han utan bil tills V60'n levereras, och enligt Volvobil så finns det en viss chans att det går. Det är i alla fall allt jag vet.
av MartinÖ
Tobbev skrev:Min kompis MÅSTE beställa en V60 DRIVe kommande vecka, annars blir han utan bil tills V60'n levereras, och enligt Volvobil så finns det en viss chans att det går. Det är i alla fall allt jag vet.
Intressant! Kan du inte berätta här om han lyckades beställa och vad han i såfall vart lovad för leveransdatum?
av Tobbev
Absolut. Jag skall höra med honom i morgon om det har hänt något nytt.

Anledningen att han måste beställa är att han måste lämna tillbaka sin förmånsbil senast på fredag, men om han kan visa upp en ordersedel på en ny bil (han skall köpa en privat istället för att ha förmånsbil) så får han behålla nuvarande bilen tills den nya kommer.
av XCThord
Nu är S60 DRIVe beställningsbar enligt min handlare. Ska beställa en i dagarna.
av Tobbev
MartinÖ skrev:
Tobbev skrev:Min kompis MÅSTE beställa en V60 DRIVe kommande vecka, annars blir han utan bil tills V60'n levereras, och enligt Volvobil så finns det en viss chans att det går. Det är i alla fall allt jag vet.
Intressant! Kan du inte berätta här om han lyckades beställa och vad han i såfall vart lovad för leveransdatum?
Han har nu fixat så han får ha kvar sin förmånsbil i max 3 månader extra så nu är det inte så akut längre, men nästa vecka skall man senast kunna beställa. Man kunde beställa nu, men då var man tvungen att ta förkonfigurerade bilar utan extra valmöjligheter.
av dimster
Fick höra v20 av min säljare. Sen om det är då de första leveranserna sker eller om det är då de första beställningarna kan läggas, vet jag inte. Antagligen det sistnämnda... och antagligen så sitter samma sura dieselpuffra som i V70 DRIVe.
Bromsbelägg

Aldrig sett något annat än att bromsbel[…]

Motorbyte Volvo 240

Utrymmet framtill är begränsat så […]

Det är kolvar och vevaxel som skiljer mellan […]

Fel centerhögtalare?

Nä, det var ju så jag upptäckte at[…]