Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av tuxedo
Nu får du tycka vad du vill om mitt förslag, men jag skulle hellre köpa en beg. Volvo orginal lambdasond på en bildemontering för att vara säker på rätt funktion och kvalite'.
Se bara till att få en funktionsgaranti på den.

//tuxedo
av Hemulen
Bara lägga till :Köper man en skarvsond på B-tema så följer det med skarvhylsor och krympslang och en typ av skyddsstrumpa om jag inte minns fel. Skarvningen är mycket enkel om man har lite kunskap,det svåra är att få bort den gamla om den aldrig varit bytt. :)
Användarvisningsbild
av Sparkz
På verkstan jag jobbade på märkte vi att folk som inte ville lägga pengar på sin gamla 740 ofta kom med billiga universalsonder. Ok, då kan vi lika gärna erbjuda det alternativet också, tänkte vi. Tog hem några stycken, kanske 8-10 eller så.
Minst två av dem fungerade inte från början, hälften kom tillbaka inom två veckor. Vi la ner det projektet, och rekommenderar "riktiga" sonder. Det finns sonder med rätt Boschnummer men som inte kommer i en blå kartong.
av rd350
Antingen skarvar du den gamla eller sätter på en original alternativt en Bosch. Biltema och annat är enligt min åsikt bara skräp och jag har bytt ett antal sådana (av alla sorter)
av Hemulen
Verkar som många köper sonder från Lambdapower (England). Surfade till deras sida,riktigt bra priser är tydligen inte med i den Svenska reservdelsmaffian där dom flesta har samma priser. :D
av Hemulen
Har man Volvokort får man den till samma pris som Meca men köpt på original Volvobutik :D . Kikade på Lambdapower England: Original sond strax under tusingen,original Bosch skarvsond ca 500kr,kostar här ca 1300-1400kr. Reserverar mig för eventulla snabba valutaförändringar som är utom all kontroll, helt enkelt okontrollerbara :o . Bara att kika och jämföra. :-)-)

En tanke är även hur bilen står n&[…]

Volvo car UX

Nu har även jag fått denna uppdatering […]

Varför blev det en spricka eller trasig toppl[…]

Spännande och bra färg-kombo! Amb[…]