Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av StringerBell
autumnleaf skrev: 2) använder motorvärmare + kupevärmare på morgonen. Dieselvärmaren överflödig då va?
Ja, om du trivs med att frysa hem från jobbet.
Användarvisningsbild
av lmgb
Pezdawg skrev:Drar det mkt på batteriet eller kan man köra både morgon och eftermiddag utan problem? Nån som har koll på hur mkt diesel den drar per tillfälle vid viss kyla mm?
Har min igång varje dag på morgonen och hem från jobbet. Inga problem hittills.Ett av dom mest positiva saker jag upplevt en vinter som denna.
Det fina är ju även att man inte behöver fundera på när man skall dra igång värmaren. Man ställer ju in när man vill att bilen skall vara varm.
Vad gäller förbrukning så har jag inte mätt själv men har läst andra inlägg där det pratas om 0.5-0.6 l/h
Samtidigt finns det mängder av trådar i ämnet här på forumet med ägare som haft stora problem med batterikapacitet. Gissar att det i flesta fall beror på körsträcka (laddning) mellan användandet och kanske även batterier som blivit lite gamla och dåliga eller hade tvivelaktig kvalitet från början. Mjukvaruuppdaterin har även varit på tapeten och hjälpt lösa problemet för vissa.

Men som sagt - tycker själv att det är en fantastisk grej helt enkelt..
av Pezdawg
Jo köpte en xc70 d5 häromdan och måste säga att just den funktionen är nog min bästa vardagslyx just nu. Precis som du säger att inte behöva beräkna framförhållning själv är ju riktigt gött :)
av dst02
Pezdawg skrev:Jo köpte en xc70 d5 häromdan och måste säga att just den funktionen är nog min bästa vardagslyx just nu. Precis som du säger att inte behöva beräkna framförhållning själv är ju riktigt gött :)

Haft haft min bil med värmare i drygt en månad och förstår inte hur Jag klarat mig utan den tidigare.
Så skönt att gå ut på parkeringen på eftermiddagen efter jobber och bara hoppa i bilen å köra iväg medans alla (nästan) andra
står å skrapar rutor, håller på å kväver sig i avgaser från kalla motorer och kämpar med att få upp värmen i bilen.
Trasig Renault Scenic

Och, Renaulten går bra. […]

Att fixa det på ett par timmar känns v&[…]

Hej! Har en hastighetsmätare som lägger […]

Det var felet! Fick bli tejp temporärt till[…]