- tis 25 jan 2011, 22:58
Pezdawg skrev:Drar det mkt på batteriet eller kan man köra både morgon och eftermiddag utan problem? Nån som har koll på hur mkt diesel den drar per tillfälle vid viss kyla mm?
Har min igång varje dag på morgonen och hem från jobbet. Inga problem hittills.Ett av dom mest positiva saker jag upplevt en vinter som denna.
Det fina är ju även att man inte behöver fundera på när man skall dra igång värmaren. Man ställer ju in när man vill att bilen skall vara varm.
Vad gäller förbrukning så har jag inte mätt själv men har läst andra inlägg där det pratas om 0.5-0.6 l/h
Samtidigt finns det mängder av trådar i ämnet här på forumet med ägare som haft stora problem med batterikapacitet. Gissar att det i flesta fall beror på körsträcka (laddning) mellan användandet och kanske även batterier som blivit lite gamla och dåliga eller hade tvivelaktig kvalitet från början. Mjukvaruuppdaterin har även varit på tapeten och hjälpt lösa problemet för vissa.
Men som sagt - tycker själv att det är en fantastisk grej helt enkelt..
XC60 T8 Twin Engine R-design MY20
VW Tiguan TDI 140 DSG Sport & Style MY11, Plus-, Ljus & sikt-, Drag-, Offroad & Teknik-paket, Backkamera, RCD510.
Burstner Aviano i875 MY12