Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Wabbe
Hej!

Har en S60 T5 från 01. Den har rullat ca 12.000 mil. Har börjat få problem med motorn som någon här kanske känner igen.

När motorn är kall och jag startar motorn börjar den snabbt pendla från tomgång till ca 1500 rpm i ca 30 sekunder.
När jag sedan ger lite grundgas verkar det som att en av cylindrarna inte tänder som den ska. Efter totalt någon minut går motorn helt normalt.
Inga felkoder i datorn och bilen är nyservad med nya tändstift.
Blir snart galen på detta. Någon som vet vad det kan vara?
av Volvo_S60
Hej,

Har precis köpt en S60 2.4 2002 med exakt samma problem. Har haft bilen i garage senaste veckan och då är det inga problem, men ibland när det har varit ca 0 grader så gör den likadant?

Tacksam för tips!

/Jonas
Användarvisningsbild
av greeeken
Kan det vara så att behöver omprogrameras?

Min var svårstartad ibland och efter en uppgradering av mjukvara så funkar det klockrent
av Funatic
Tjena! Vad kostade den uppgraderingen ungefär? (vill bara veta ett ungefär när jag pratar med Volvo-jag verkar ha samma problem med min T5:a)
greeeken skrev:Kan det vara så att behöver omprogrameras?

Min var svårstartad ibland och efter en uppgradering av mjukvara så funkar det klockrent
av Hemgårn
pendlar? Menar du att den far fram och tillbaks mellan ca 500-1500rpm i 30 sekunder?
Vaccumslangar till 940

Ja, man kan köra med silikonslang.

Har precis avslutat ett litet test, drog en hjulmu[…]

Ford hobby husbil chassinummer

Kom ihåg att du måste göra en reg[…]

Hej! Har plockat ut inredningen i bagaget på[…]