- tis 18 jan 2011, 20:32
#489715
Vet att min far stod och svarvade ur hållare på löpande band så det gick att montera packbox, istället för att köpa dom då mycket dyra kit som fanns.
Kitet såg ut såhär..
http://www.websitefolder.net/VPAUTOPART ... PageID=272
olson skrev:Helt rätt.. som ersattes med packboxkit vid reparation, och som monterades från fabrik på senare modeller av motorerna (b20).PTV skrev:Är uppväxt med B18, B20 och B21 motorer i Amazon och 140-240 serien där de gick friskt i mitt föräldrahem.Många av dessa låg ibland på en bänk för mindre renoveringar men aldrig någonsin att det var fel på någon packbox på dessa motorer som ledde till oljeläkage.Detta var enligt mig en moderniserad stridsvagnsmotor (ironi) i min barndom som man kunde slå på med en slägga och de gick lika tacksamt ändå.Saab har jag också haft några, 96, 99 och 900 och inga problem med packboxarna för egen del där heller.Inte ens på Ford motorerna läkte det något i några V6 motorer som jag kryssat fram i.Honda motorerna läkte inte en droppe överhuvudtaget i mitt eget fall.En BMW 525 i min ägo gick friskt men aldrig något oljeläkage från denna del av motorn.En gammal Valiant som var robust som ett kassaskåp motormässigt.Däremot läckte min gamal fars Volvo 760 friskt.Mina bilar var kanske unika, tror inte det. :DPackbox i b18/ b20 ? Vad jag kan minnas satt det bara 1 filtring där.
Vet att min far stod och svarvade ur hållare på löpande band så det gick att montera packbox, istället för att köpa dom då mycket dyra kit som fanns.
Kitet såg ut såhär..
http://www.websitefolder.net/VPAUTOPART ... PageID=272