Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av XC90T6
Har fått ett bra pris på 2 st original nackstöd med skärmar till en XC90. Dock finns det 2 frågor som jag inte kan få svar på någonstans....
1. Skärmarna var menade att sitta i en Executive modell till USA-marknaden. Är det NTSC-system eller både NTSC och PAL.
2. Kan man lösa problemet om det nu är bara NTSC-system på skärmarna utan några jätteavancerade ingrepp?

-Är det någon som vet vad det är för fabrikat o modell på skärmarna?
-Antar att volvo har en egen kontakt för ingången på skärmen, något alternativ/adapter?
-Finns det någon DVD-spelare som kan lösa problemet?

Alla tänkbara lösningar är välkomna. Har varken skärmar i nackstöden eller i taket.

Artikelnummer till skärmarna är 39870620 och 39870628 om det kan hjälpa någon.
Användarvisningsbild
av CarMan
Vad är skärmarna till för årsmodell?
Jag vet att skärmarna i äldre S80 Exicutiv inehåller endast skärm & elektroniken sitter separat i en annan låda = det är varken pal eller NTSC
av XC90T6
ska ta reda på det imorgon men det är till en XC90 Executive så förmodligen -05:a.
XC90T6 skrev:Har fått ett bra pris på 2 st original nackstöd med skärmar till en XC90. Dock finns det 2 frågor som jag inte kan få svar på någonstans....
1. Skärmarna var menade att sitta i en Executive modell till USA-marknaden. Är det NTSC-system eller både NTSC och PAL.
2. Kan man lösa problemet om det nu är bara NTSC-system på skärmarna utan några jätteavancerade ingrepp?

-Antar att volvo har en egen kontakt för ingången på skärmen, något alternativ/adapter?

Alla tänkbara lösningar är välkomna. Har varken skärmar i nackstöden eller i taket.

Hallå. Detta är ett problem jag länge slogs med när jag skulle sätta in dessa skärmar i min S80.

Det är samma skärmar för alla marknader, detta pga att skärmen
saknar de vanliga ingångarna, Den har RGB ingång, men den måste
då också ha en "klocksignal" även känd som syncpuls. denna puls är dock inte standard, utan är en variernade historia som generas av styrboxen RSE. Anledningen till man gjort så är för att de ska funka på alla marknader.

Jag lyckades inte få detta system att funka i min bil utan gav upp efter ett ihordigt prövande. Däremot fick jag tag i ett komplett system för XC90 05 som vi monterade i kompisen XC90 2003.. och det funkade. Men det var komplett med spelare och kabelmattor.
av XC90T6
Hej igen
Skärmarna är för en -05 tydligen.
Men det verkar vara krångligt, man kanske skulle lägga ner dte projektet :( .
branx skrev:
XC90T6 skrev:Har fått ett bra pris på 2 st original nackstöd med skärmar till en XC90. Dock finns det 2 frågor som jag inte kan få svar på någonstans....

Hallå. Detta är ett problem jag länge slogs med när jag skulle sätta in dessa skärmar i min S80.

då också ha en "klocksignal" även känd som syncpuls. denna puls är dock inte standard, utan är en variernade historia som generas av styrboxen RSE. Anledningen till man gjort så är för att de ska funka på alla marknader.

Jag lyckades inte få detta system att funka i min bil utan gav upp efter ett ihordigt prövande. Däremot fick jag tag i ett komplett system för XC90 05 som vi monterade i kompisen XC90 2003.. och det funkade. Men det var komplett med spelare och kabelmattor.
Det var synd att du inte fick igång det, jag ska nog inte ge mig in på det heller. Vet du var din kompis fick tag på DVD-paketet? för köpa på Volvo är uteslutet!!! dyyyyyyrt var det.
XC90T6 skrev:
branx skrev:

Det var synd att du inte fick igång det, jag ska nog inte ge mig in på det heller. Vet du var din kompis fick tag på DVD-paketet? för köpa på Volvo är uteslutet!!! dyyyyyyrt var det.
Vi rev ur det ur en XC90 på jönköpings bilskrot!
av haxpet
Kan man installera sånt här i en V70N?

Går det att få det någorlunda att se ut som standard eller måste man helt enkelt köra med improvision?

Jag har sett någon som installerat något sånt här i en V70, men det var någon form av hemmabygge.
branx skrev:Vi rev ur det ur en XC90 på jönköpings bilskrot!
Ofan... det har jag letat länge efter hos JBs. Dock påstår dom konstant att dom aldrig får in bilar från Volvo med det systemet monterat...

Antar att du har bra kontakter där? Vad hände med det system som du försökte installera? Vad var det som sket sig? Du sitter väl ändå på en massa info och kontakter som vi vanliga dödliga inte har.... :D
zenobia skrev:
branx skrev:Vi rev ur det ur en XC90 på jönköpings bilskrot!
Ofan... det har jag letat länge efter hos JBs. Dock påstår dom konstant att dom aldrig får in bilar från Volvo med det systemet monterat...

Antar att du har bra kontakter där? Vad hände med det system som du försökte installera? Vad var det som sket sig? Du sitter väl ändå på en massa info och kontakter som vi vanliga dödliga inte har.... :D
Mitt system såldes vidare till en person som i sin tur nu har 4 skärmar i sin XC90 :)

Kontakter och kontakter, jag har snygga ben!

Är det en volvofälg?

Volvo v60 t3

Hej Idag hände någonting riktigt konsti[…]

Är Tesla Y verkligen på 360 l? J[…]

Felkod B5

Hej allihop! Vi var och kollade på en XC60[…]