Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har bytt alla abs givare på min 850 95:a. Jag har nollat i dosan i motorrummet och varit ute och kört i 40km/h men den lyser i bland. Felkoden visar 1 1 1 vid test. Har sett att det fins en lamp släckare på Biltema är det någon som har köpt och testat en sådan , var kopplar man in den ????. Sänder även en fil så ni kan se vad jag menar för någon. http://www.tradera.com/ELM327-Diagnosti ... n_98548707
den heter ELM327-Diagnostikinstrument-Anslut-till-dator-med-USB-OBD2. s
kall besiktiga bilen
[quote="sidhabo"]Du ska ha OBD uttag för den. Din bil har det inte. Kom 1996.[/quote

Jag köpte en elm327 på tradera och har lyckats med att fixa com porten men frågan är fungera den även om man bara ha tändningen på eller måste motorn vara igång? Programmet säga att jag ska ha motorn på men med tändningen på borde det ju oxå funka. motorn kommer inte ingång...därför

hälsningar
ete123 skrev:
sidhabo skrev:Du ska ha OBD uttag för den. Din bil har det inte. Kom 1996.[/quote

Jag köpte en elm327 på tradera och har lyckats med att fixa com porten men frågan är fungera den även om man bara ha tändningen på eller måste motorn vara igång? Programmet säga att jag ska ha motorn på men med tändningen på borde det ju oxå funka. motorn kommer inte ingång...därför

hälsningar
well min fungerade ju lika dåligt både med motor av och på. Men det ska någ funka även när motorn är av.
Enda problemet kan vara att du får för dålig spänning till boxen. Den verkar känslig för det.
I så fall kan du ju prova att ladda fullt med batteriladdaren innan du provar.
Lycka till :-O)
Är det 111 i styrenheten så är det ok där, inga felkoder. Om lampan tänder sig ändå så skulle jag misstänka relät som sitter intill styrenheten. Nu har jag inget schema i närheten, men minnet säger att styrenheten gör sitt självtest och skickar en "OK"-signal till relät för att släcka lampan.
Bromsrör höger fram

Ja jo, men enligt de svar jag fått ska det[…]

Kupevärme

Skillnaden är att ECC har ett vred med temper[…]

Tänkte följa upp denna. Det var min regu[…]

Trasig pump? Rapsolja?

Jag tvivlar på att rapsoljan är ditt pr[…]