Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dimster
Tänkte byta till MY11 mittkonsol (den med aluinläggen runt) och skruvade såklart loss allt som det skulle, drog sedan loss kabeln till kupésensorn, strömkabeln och kablarna till klimatanläggningen och skruvade sedan loss hela kalaset och skruvade den på den nya mittkonsolen.
När jag satte ihop allt igen så är det helt dött!! Ingenting som har med stereo eller klimatanläggning att göra funkar. Rattknapparna för stereon lyser inte, allt är tvärdött, som om den inte får ström. Mätte upp strömkabeln som går bakom och fick ingen spänning. Kollade säkringar och alla är hela.
Vad kan vara fel? Har jag missat något? ??:-/
Hjälp :cry:
dimster skrev:Tänkte byta till MY11 mittkonsol (den med aluinläggen runt) och skruvade såklart loss allt som det skulle, drog sedan loss kabeln till kupésensorn, strömkabeln och kablarna till klimatanläggningen och skruvade sedan loss hela kalaset och skruvade den på den nya mittkonsolen.
När jag satte ihop allt igen så är det helt dött!! Ingenting som har med stereo eller klimatanläggning att göra funkar. Rattknapparna för stereon lyser inte, allt är tvärdött, som om den inte får ström. Mätte upp strömkabeln som går bakom och fick ingen spänning. Kollade säkringar och alla är hela.
Vad kan vara fel? Har jag missat något? ??:-/
Hjälp :cry:
Funkar den om du sätter tillbaka den gamla?
av dimster
Jag har inte bytt ut enheten för stereo och klimatanläggning, det enda jag bytte ut var ramen runt, dvs centerkonsolen som går från stereon till armstödet.
Har ingen aning om vad som kan ha hänt eller varför den plötsligt är död. Kan det vara så enkelt att den hoppar igång igen om man "återställer" hela bilen och uppdaterar systemet?

Ja, vi förlängde VoC till januari 2027[…]

Kamremsras

Skulle bli väldigt förvånad. Ä[…]

Ökendålig funktion. På min BMW k[…]

Sen kan man fundera om kylvattentemp-givaren m&aum[…]