Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av starkfredrik
Min lamda lampa Lyser på min 850....

Jag har satt i en ny som jag köpt på biltema testat en begagnad men den lyser ändå ..
Jag har raderat felkoderna i diagnostikenheten och sedan startat bilen lampan lyser ändå, testade
om de vart någon felkod då, men inte.... Någon som vet va man kan göra mera....
Användarvisningsbild
av taxi
Då får nån med lite mer kunskap hjälpa dig! Egentligen ska det nog inte gå att ha lysande motorlampa utan minst en felkod.
Användarvisningsbild
av taxi
Vänta ett tag så ska du se att du får mer respons här, jag är typ näst sämst på bilar och motorer :D
av dalldall
rätta mig om jag har fel, men lampan e ingen lambdalampa. utan visar på nåt fel i motorstyrningen. ofta går bilen dåligt på nåt sätt när lambdasonden e kass, det e min erfarenhet iallafall. men det kommer säkert mer hjälp till dig här!!!
av Kena
dalldall skrev:rätta mig om jag har fel, men lampan e ingen lambdalampa. utan visar på nåt fel i motorstyrningen. ofta går bilen dåligt på nåt sätt när lambdasonden e kass, det e min erfarenhet iallafall. men det kommer säkert mer hjälp till dig här!!!
Läs ut felkoder och återkom så får du säkert hjälp av någon :D
av *pettson*
starkfredrik skrev:Min lamda lampa Lyser på min 850....

Jag har satt i en ny som jag köpt på biltema testat en begagnad men den lyser ändå ..
Jag har raderat felkoderna i diagnostikenheten och sedan startat bilen lampan lyser ändå, testade
om de vart någon felkod då, men inte.... Någon som vet va man kan göra mera....
Då vet du att den återkommande koden är aktiv. Vad var det för kod? I vilket uttag? Berättade koden att det var sonden som var på problemet?
Sen som sagt.. Det är INTE nån lambdalampa. Det är drygt 20 koder som tänder lampan och alla hör absolut inte till sonden.
Det är därför det är viktigt att läsa ur när man gjort en första radering.

Utan värmare kommer du inte upp i rätt t[…]

Trasig pump? Rapsolja?

Tror nog du behöver byta värmepaketet f&[…]

Tjena! Tidigare idag så klagade bilen p&ari[…]

Hur blir det om man betalar 1000kr+2000kr och &au[…]