- mån 17 jan 2011, 20:53
Hejsan.. Är på nybörjarnivå när det gäller bilar, men en sak är säker, min bil är inte frisk i nuläget. För en månad sen körde jag runt och reservlampan började lysa. Gick in i affär o handla. Kom ut, körde iväg från parkering, och vid en korsning tvärdog den och blev stående, tog 3 min startförsök att få igång. Sen har den funkat fint tills för en vecka sen, då hände det igen. I två korsningar och en rondell. Idag, vid andra körtillfället efter förra veckans incident, gick den ända till jobbet, men när jag kom genom grindarna dog den igen. Fick putta in den i parkeringsrutan. På lunchen testade jag att starta, gick på andra försöket och den stod och brummade så fint. Körde på reserven till macken efter jobbet, tankade fullt. När jag skulle starta stod den bara o gnäggade, gav upp efter X försök. Testa även rulla igång, gick ej. Bogserade hem - nu är den stora frågan:
Vad kan det vara för skitfel på bilen?
En kollega som fick agera puttare föreslog bränslerelä eller bränslepump, men okunnig som jag är vet jag ju inte vad dessa ljuva delar gör för nåt. Någon som har förslag på åtgärder, kan det vara bränslerelä? Om mer fakta om bilen behövs svarar jag gärna på frågor. Tack på förhand /uppgiven jagrullar(intelängre)-medlem
Vad kan det vara för skitfel på bilen?
En kollega som fick agera puttare föreslog bränslerelä eller bränslepump, men okunnig som jag är vet jag ju inte vad dessa ljuva delar gör för nåt. Någon som har förslag på åtgärder, kan det vara bränslerelä? Om mer fakta om bilen behövs svarar jag gärna på frågor. Tack på förhand /uppgiven jagrullar(intelängre)-medlem

- By klacken