NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Aqua
Håller på att undersöka olika typer av nedtoning av rutorna. Dels för hundens skull och dels för insynsskydd. Nåja, det ser ju lite snyggare ut också.... :D
Solarplexius hade jag på min förra bil, går bort för att bakrutorna inte går att ta ned samt lite oönskat skrammel och fula reflektioner, då plastskivan ligger med viss distans till rutan.

Har sett att det finns nåt som heter "Soyafilm". Någon som har erfarenhet av detta (bilder?)
Lätt att montera?
Resultatet?
Klarhet? (viss film man sett har som en grådassig yta, ungefär som dis. Ser inte premium ut...)
Hur håller det med tiden?

Alla tips mottages tacksamt! :D
Användarvisningsbild
av opA
Jag kan inte annat än att rekommendera dig att lämna bort solfilmsmontering då det aldrig blir lika bra att göra de själv ( om man inte är proffs ) samt att du får flera års monterings och solfilmsgarantier.

Vart bor du ? Kan rekommendera en extremt bra firma med superpriser =)
Användarvisningsbild
av Pickadoll
Då kan jag ju passa och låna tråden lite, nån vet nån bra och billig firma i Göteborg?
Användarvisningsbild
av opA
Pickadoll skrev:Då kan jag ju passa och låna tråden lite, nån vet nån bra och billig firma i Göteborg?
Det var precis en firma i Göteborg jag skulle rekommendera.

Daniel och hans medarbetare på http://www.solfilmsmontage.se/ hjälper dig och ger dig skitbra priser.. han har solfilmat alla rutor ( förutom framrutan ) på min bil och jag kan inte vara annat än vrålnöjd ! =)

Snabbt, smidigt och billigt !
Aqua skrev:Bor strax utanför Landskrona.
Det var en bit förstås.. då kan jag nog inte hjälpa dig. Men googla lite på solfilm i Landskrona så hittar du nog något ! :)
av tcarlsson
Hej,

Jag lämnade in min bil för att montera solfilm för ca en vecka sedan (v70N).
Och det blev jättebra, men en sak undrar jag över...

Runt rutorna till lastutrymmet (alla tre) finns det ju en färgad kant med svarta prickar...
Skall det gå att få solfilmen att "sugas in" mellan dessa svarta prickarna???
På min bil har solfilmen bara delvis fäst mot glaset här, vilken gör att det ser ut som en ljusare kant runt rutorna där där det alltså finns luft mellan solfilm och glas i anslutning till de svarta prickarna.

min fråga är om detta är något jag bör gå till baka till firman för att klaga på eller om det helt enkelt är så det blir..??

//Tobias
Användarvisningsbild
av opA
tcarlsson skrev:Runt rutorna till lastutrymmet (alla tre) finns det ju en färgad kant med svarta prickar...
Skall det gå att få solfilmen att "sugas in" mellan dessa svarta prickarna???
På min bil har solfilmen bara delvis fäst mot glaset här, vilken gör att det ser ut som en ljusare kant runt rutorna där där det alltså finns luft mellan solfilm och glas i anslutning till de svarta prickarna.
Det är inget solfirman kan göra något åt.

När dom hade solfilmat min bil så fick jag direkt informationen om att när de gått någon dag kunde jag gå runt rutorna och trycka emot med fingret där du beskriver. Jag gjorde detta men de fäster inte riktigt där så jag har inte brytt mig om de efteråt.

Är inget som syns ändå i efterhand då de smälter in med resten =)
av Nike81
Köpte SOYA solfilm till min Audi A4 -00. Köpte till alla rutor.

Fördelar.
Filmen gick rätt lätt att montera. Bra passform.

Nackdelar.
Bakrutan var två delad. (gick bra ändå). Men den finns bara i en "färg" var alldeles för mörk. Gick inte ha på vintern eller hösten. Så inget. Varken då jag backade eller skulle ut i korsningar.

Okej. den kan fungera i bagaget, men skulle nog inte rekomendera den. Min bror har ljusare proffs fil som är gjort på firma. Det är natt och dag.

Sen var soya filmen lite "blaskig" inte alls lika klar sikt som proffs toningen. Ungefär som att köpa de billigaste solbrillorna på HM och se mot dyra!

Fick du nån koll på detta? Jag har n[…]

Hjälp med Vida

Skönt att du löste problemet! (Ett s&au[…]

Har en XC60 T8 2019 och har upplevt motsvarande. S[…]

Var du hittar infon kvittar men du har ju lär[…]