Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av päpplet
Så där ja, andra strykningen med blanksvart hammarlack klar :D
Bild

Måste ut i garaget och plocka isär och slipa mer saker snart. I år ska dom fan i mig få en chock på bilprovningen 8)
Användarvisningsbild
av päpplet
ja nu ska dom fan få igen för alla gånger dom slagit sönder mina bilar och gett mej ombesiktning på saker jag redan lagat...

krokarna till avgassystemet samt tankbanden med halva hållaren målat första lagret :)
Bild
Dom andra sakerna lär jag nog få iväg på blästring då dom är lite mer invecklade att slipa

Och en bild på hur den blev att se ut utan extraljus
Bild
ja det är dammigt inne :mrgreen:
Användarvisningsbild
av päpplet
Har blivit stiltje i lackeringsavdelningen pga att jag måste lämna iväg resten på blästring så nu har jag börjat ta tag i ett väldigt nödvändigt men fan så tråkigt ämne, rost :(

först fick den komma ut i friskluften ett tag när jag städade undan lite skit i garaget så jag skulle kunna få ur stolarna. Bulor, bulor, bulor...
Bild

rostdamm och frost kan bli rätt fint faktiskt :lol:
Bild

blev bara tvungen
Bild

vart bättre än vad jag hade trott med svarta stolar :wink:
Bild

rost...
Bild

rost...
Bild

hål. Plåtbaljan stolen ska sitta fast i sitter bara ut mot tröskeln, resten har rostat bort :roll:
Bild

Ska göra ett besök på volvo i morgon och kolla priset på golvplåt och alla plåtkoppar/balkar som håller fast stolen för dom är så dåliga att det är inte värt besväret att laga dom. Golvet är rostigt och lappat längre fram också men där hade golvmattan frusit fast. Det märks att den läckt in vatten på just förarsidan.
Andra sidan verkar hel men jag ska nog ur med golvmattan där med och lägga på lite färg för säkerhets skull :wink:
Användarvisningsbild
av päpplet
ja visst är det en tving som har legat på taket, imponerande hur pass skarpa kanter det blev :)
Användarvisningsbild
av päpplet
golvet kostade närapå 700kr nytt, löjligt för en pressad plåtbit där verktygen är betalda sen länge och tvärbalken 400 så dom får vara om jag inte får tag på piratdelar billigare. Dom mindre stolfästerna kostade 250kr/st så jag beställde den främre som är helslut på min och den andra ska jag nog försöka laga annars beställer jag den med senare.

Var till skroten sen och fick äntligen tag på den högra listen till A-stolpen så nu har jag två :D (den andra hittade jag där förut) Bara högra listen bakom handtagen i taket kvar men jag kan ev ha en sån på gång med :wink:
Bild
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 75

Felkod på en abs-sensor beror knappast p&ari[…]

Min erfarenhet med just dem kompressorer och ljud […]

finansiera V90

Tveksam om Volvofinans har sånt upplägg[…]