- ons 17 aug 2005, 23:25
#13974
jag vet inte vad det var för ac system på din förra bil, men det finns ac kompresorer so har variabel belastning & med en sån så greppar man in men minsta belastningen för att sedan öka, detta ger inget ryck!
men jag tor att en mjukvara gör susen även i ditt fall.
Millon skrev:Är det någon som vet om det finns samma tendenser på nyare Volvos? Jag har själv precis köpt en S60 2,4T -02 och märker av precis samma "ryck" som beskrivs i föregående inlägg. I vår andra bil, en VW passat 1,8T, går det inte att förnimma någon tillstymmelse till ryck då AC:n är igång. Är det någon som vet hur Audi/VW gruppens AC-lösning fungerar? Kopplar de verkligen in och ur kompressorn på ett sådant "bryskt" sätt?en tvärställd motor är mer känslig då den viker sig i motorfästena i samma riktning som hjulen snurrar.
jag vet inte vad det var för ac system på din förra bil, men det finns ac kompresorer so har variabel belastning & med en sån så greppar man in men minsta belastningen för att sedan öka, detta ger inget ryck!
men jag tor att en mjukvara gör susen även i ditt fall.