Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjena! koppla idag in fjärrlås till min volvo 850, det blev ett orginal c-lås, tog bara några minuter och behövdes inte programeras, Nu till problemet, fick med 2 olika dosor, en stor jätteful sak, och en liten smidig, naturligtvis funkar bara den stora fula, så då tänkte jag kolla med er, vilka dosor kan man programera eller är kompatibla? typ en volvo s40 dosa, dom är rätt snygga, skulle det funka med en sån?

Den dosan som funkar nu ser ut så här,

länk - http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:BM4B ... 99.jpg&t=1

Den andra dosan som inte funka ser ut så här, http://www.bilradiohuset.se/file/product/306_big.jpg

den sista vill jag få fungera till vilket pris som helst,

Några tips??

Mvh
Jag vet inte om det skiljer på årsmodell, men om du skaffat ett VGA II-larmrelä och stoppat in det så vrid på och av tändningen 5 ggr snabbt, lämna tändningen på femte gången och tryck på stora knappen på dosan, sen på valfri knapp på den fula dosan om du vill behålla den också. Nu har du programmerat in dosan/dosorna!
Om du skaffat fjärrstyrt centrallås på annat sätt eller annat relä vet jag inte hur du ska göra.
taxi skrev:Jag vet inte om det skiljer på årsmodell, men om du skaffat ett VGA II-larmrelä och stoppat in det så vrid på och av tändningen 5 ggr snabbt, lämna tändningen på femte gången och tryck på stora knappen på dosan, sen på valfri knapp på den fula dosan om du vill behålla den också. Nu har du programmerat in dosan/dosorna!
Om du skaffat fjärrstyrt centrallås på annat sätt eller annat relä vet jag inte hur du ska göra.

Tjena, Jag har inget larm relä inkopplat i bilen, jag har inte larm över huvudtaget, inget relä, ingen diod, Bilen är importerad från italien också.

Har satt dit ett fjärr c-lås relä bakom handsfacket med en skruv och en kabelhandske.

Har läst att man ska dra på tändningen 5 gånger och trycka på dosorna m.m. att en diod ska blinka hit och dit, men jag har ingen diod, för jag har inget larm.

Kanske funkar ändå att göra på det sättet, för det borde va clås motttagaren som jobbar, och inte larmrelät.....

mer tips tack :/
du behöver inget larmrelä till c-låset, just därför det inte sitter nått i din bil
och det att diod som blinkar lr lyser är den på toppen av instrument delen i mitten upp mot rutan
koda båda nyckeldosorna du fick av mig ,, bara att
vrida av och på tändningen 5ggr,låt tänningen vara på 5 ggn sen tryck på valfri knapp på dosa sen inomkort samtidigt tryck på valfri knapp på dosa 2,,
Sevenfold skrev:jag har ju s40 dosor men dom ligger på 433,92 Mhz så vet ej om det e kompatibelt med 850:ins system
mer info om dosorna
433.92 MHz
30 851156 TRW
homologated IETS/300-220
MPT1340 W.T

jag har inget larm, ingen diod, och det är LARM dosorna man programerar med tändningen och dioden som ska blinka.

det ja köpte av dig är bara c lås, ej kompatibelt med larm, eller larmdosor. köpa en ny dosa skulle funka för 550 kr, går ej med en gammal. Enligt volvo och dialekt.

gick ej med s40, eller v70 dosor då det är larm dosor, och jag har första generationens c lås endast.

Du får programera och koda nycklar hur du vill hit och dit, men det kommer ej funka. Vi får byta ditt paket för du har 2 dosor, mot mitt paket, eller så köper du en dosa till av volvo men det tror ja inte du vill.
VIDA Mjukvara

Enkelt och konkret svar: Näe

Hej alla, Volvo XC60, D4, årsmodell 2017. Ma[…]

Vad har du för motorkod på denna bil? S[…]

Ingen??