Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har läst ut nedanstående kod, har nollat den men den kommer tillbaka direkt. Är det nån som vet om det är pumpen i sig eller om det är reläet som strular och ger denna kod?

Klarar man besiktningen med den här felkoden?

Bild
av Tommty
tack för svaret henk3.

Blev lite smått "orolig" i början då hela min pump,relä och ventil är utbytt och min brukar alltid starta vid det enda rödljuset innan jobbet efter ca 10min.

Relät är även uppflyttat vid batteriet så jag tror knappast på vatten i det.

@StefanWasa: den koden ger väll en lysande motorelektroniklampa? isåfall nej, då går den inte igenom.
Tungviktarn skrev:det ska vara så om bilen är uttagen efter september -96 och är en glt
Nu förstår jag inte, menar du att felkoden ska finnas där? För det är ju en GLT och den var i trafik första gången 1997-03-04
Användarvisningsbild
av Tungviktarn
StefanWasa skrev:
Tungviktarn skrev:det ska vara så om bilen är uttagen efter september -96 och är en glt
Nu förstår jag inte, menar du att felkoden ska finnas där? För det är ju en GLT och den var i trafik första gången 1997-03-04

nä menade att pumpen går vid olika tillfällen
Tungviktarn skrev:nä menade att pumpen går vid olika tillfällen
Ja det var ju synd, hade ju varit bekvämt annars ;)
Henke3 skrev:Inte på våra gamla bilar
Ok, eftersom felmeddelandet inte ger någon motorlampa som lyser och Bilprovningen inte kontrollerar felkoder så släpper jag detta. Den där luftpumpen känns det ju som att jag kan vara utan.

Det är en kopplingsbox för kablarna (2 s[…]

B230fk saknar kraft

Kan du inte justera upp trycket mer är ju fr&[…]

Och slutligen samma sak men med låsknoppen n[…]

Saknar Android Auto

Hej, nybliven Volvoägare (V60 Crosscountry […]