Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Luddtussen
Ska försöka köpa en Ford Fiesta ST150 årsmodell 2006.

Är det ett bra köp? Vad finns det för fel o brister med denna bil?

Hur är det med Rosten?

Ja allt man kan komma på...
Hur är det med barnsjukdomarna, har de försvunnit?

Hoppas på svar
p.s vet ni ngn seriös firma som kan hjälpa mig att sätta dit kablar så jag kan ha en baslåda i Skuffen? Firman ska finnas nära Katrineholm i Södermanland. O som sagt, seriösa som inte förstör bilen...
Användarvisningsbild
av CarMan
Luddtussen skrev:Ska försöka köpa en Ford Fiesta ST150 årsmodell 2006.

Är det ett bra köp? Vad finns det för fel o brister med denna bil?

Hur är det med Rosten?

Ja allt man kan komma på...
Hur är det med barnsjukdomarna, har de försvunnit?

Hoppas på svar
p.s vet ni ngn seriös firma som kan hjälpa mig att sätta dit kablar så jag kan ha en baslåda i Skuffen? Firman ska finnas nära Katrineholm i Södermanland. O som sagt, seriösa som inte förstör bilen...
Rost, skojar du? du lär inte hitta rost på den dom närmsta 10 åren ialla fall...
Användarvisningsbild
av Luddtussen
Nej nej men jag undrar annars om hur det är med barnsjukdomarna på bilen...

Har hitils bara hört att det inte finns ngra fel på bilen...

Så det verkar ju bra...
Användarvisningsbild
av MartinS
CarMan skrev:Rost, skojar du? du lär inte hitta rost på den dom närmsta 10 åren ialla fall...
Alla Ford mondeo av nyaste karossen får ju fyra nya dörrar nu på goodwill, så något år eller två kanske en fiesta-06 klarar sig ;-)

/Martin
av Perra N
Rost på en ny bil finns väl knappt, men jag håller nog inte med Carman. Har du sett en rostfri 10 år gammal Ford någon gång? ;)
Användarvisningsbild
av munktorparen
Perra N skrev:Rost på en ny bil finns väl knappt, men jag håller nog inte med Carman. Har du sett en rostfri 10 år gammal Ford någon gång? ;)
kompisen fick byta alla fyra dörrar på sin ford focus -02 för inte så längesen p.g.a rost så man vet aldrig
av Perra N
Det är ju det jag skriver! Rost kan ju komma efter några år, speciellt på de tyska bilarna som egentligen inte skulle varit det. (läs Opel och Ford) ;)
Jag körde ett litet race mot en ST150 och den gick inte speciellt bra, jämfört med många andra GTI-kärror jag kört mot.
av Continental
Tjena. Jag har en ST -06 som nu gått 1600 mil sen i Mars. Inga barnsjukdomar. Den går som en klocka men bullrar en del.
GRYMT rolig att köra.
Användarvisningsbild
av Brainy
munktorparen skrev:
Perra N skrev:Rost på en ny bil finns väl knappt, men jag håller nog inte med Carman. Har du sett en rostfri 10 år gammal Ford någon gång? ;)
kompisen fick byta alla fyra dörrar på sin ford focus -02 för inte så längesen p.g.a rost så man vet aldrig
Och bekanta till mig har rejält rostiga sparkllådor på sin focus -03.
På v40in hade jag rost redan efter 2år...

/Anders
Användarvisningsbild
av CarMan
Jag har nog sett fler fordar än ni trror & dom har inte problem med rost. Men Opel har väll hasft stora problem.

fast på Fokus & vissa Mondeo så har det varit ett fabrikations fel när man falsar dörrarna & deta gör att många får dörrarna bytta, men i böridt så är bilarna rostfria & deta åtgärdas ju så dessa bilar ska ju ses som rostfria så länga ägaren inte är så "dum" så harn inte anmärker på det & får grjorna bytta.

Ursäkta en nybörjare, men jag behöv[…]

245 Turbo

Bilen har stått ett antal år på […]

Du har nog rätt. De bilder jag sett på […]

Beror ju lite på vilka däck det handla[…]