Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av runqen
Hej!
Jag tror det läcker lite olja på en slang. Slangen (eller slangarna), går från sidan av tråget och upp till en oljekylare tror jag. Dom är pressade och jag hittar ingenstans dom verkar sälja dom. Någon som har non aning vart dom säljs, och om dom heter dgt speciellt. Har försökt att söka på bildelsbasen men inte hittat några, för jag antar att dom koster en slant att köpa nya.
vore tacksam om ngn kunde hjälpa mig.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Dem finns bara på volvo om man ska köpa nya och dem är svinaktigt dyra. Det kan ju gå att laga dem man har om man inte behöver bilen för att ta sig till en hydraulikfirma. Beg är dem knepiga att hitta eftersom dem oftast följer med motorn.
av *pettson*
runqen skrev:Hej!
Jag tror det läcker lite olja på en slang. Slangen (eller slangarna), går från sidan av tråget och upp till en oljekylare tror jag. Dom är pressade och jag hittar ingenstans dom verkar sälja dom. Någon som har non aning vart dom säljs, och om dom heter dgt speciellt. Har försökt att söka på bildelsbasen men inte hittat några, för jag antar att dom koster en slant att köpa nya.
vore tacksam om ngn kunde hjälpa mig.
Jag har faktiskt felfria ligger till 850T5. Om det nu är samma? Jag fick också jaga ett bra tag men sen fann jag dom. Sen när jag renoverade så byggde jag om alltihopa till nyare spec och slangarna blev nedpackade i en låda.
av *pettson*
runqen skrev:Ok, tack för era svar. Är det ngn specialloppling mot oljekylaren? Och är dina slangara till salu pettson? :)
Kopplingen mot kylaren är clips. Och yes dom är till salu, vi kan ta det via PM då detta inte är saludelen.
VIDA Mjukvara

Enkelt och konkret svar: Näe

Hej alla, Volvo XC60, D4, årsmodell 2017. Ma[…]

Vad har du för motorkod på denna bil? S[…]

Ingen??