- sön 25 jun 2006, 19:55
Dali !! du skrev detta: mojja, tyvärr är det nog för sent att avboka beställningen. När jag beställde en ny V70 för tre år sedan så var det "omöjligt" att avboka den redan dagen efter (försökte avboka den efter någon månad). Bilhandlaren lär alltså få din bil även om du inte vill ha den, då har de rätt att kräva dig på skälig ersättning för att du inte fullföljer köpekontraktet. Gissningsvis så får du "böta" 10% (dvs runt 35.000) om du inte hämtar ut den.
Men varför ska vi betala ersättning för att vi avbokar en bil som de är sena med ca 1 månad !? har vi kunder inga rättigheter då ? .....säg vad ni vill , volvo sköter detta på ett väldigt dåligt sätt....jag syftar inte på alla...men jag har minst 4 vänner som har beställt bilar och det blir förseningar..., det handlar inte om 1 dag el 1 vecka då hade det varit oki...men 1 månad och vissa 2 månader....mycket dåligt...skall inte de betala nån ersättning !?...ska inte de böta !? folks semster m.m blir drabbade, blir frustrerad när man läser sådant här...( alltså inte mot dig Dali, men mot volvo ) fan, behandla oss kunder som betalar flera 100.000:- lite bättre...
V.Delar....
-----------
XC90 facelift 3.2 R-design