Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det vissar sig att min fars 855 s har blivit utsatt för rånförsök, och att när den personen försökte stjäla bilen så gick startspärren i lås tack vare att någon försökte ta sig in utan nyckel.... det måste i alla fall vara fel på startspärren för att rotorn,tändstiften,tändkablarna,soppapumparna,tändspolen är byta nyligen.....den tänder inte men det har bränsle upp till insprutet precis innan det ska in till cylindrarna. Men tändstiften är torra :P , jag har monterat loss soppaslangen och försökt tända bilen när soppa slangen var avmonterad och då kom det bensin, men det når liksom inte cylindrarna för att antändas.... jag har sett om den får gnista i tändstiftet genom att lägga tändstiftet på topplocket..men det kom ingen gnista.... ?? ??:-/ e det någon därute som vet var startspärren sitter? eller om man kan fixa det?
felkoder....VOLVON har ju själv en egen liten felkodsbox som man själv kan se vad som e fel typ "felkod 1-1-1 innebörd= inget fel upptäckt Haynes " Men det roliga är att den jäv... skiten inte fungerar :shock: nåt glapp....Då måste jag ju till en verkstad för att läsa av felkoderna på en större dator eller? ......annan styrbox...vad gör styrboxen egentligen å va kostar den?
VIDA Mjukvara

Enkelt och konkret svar: Näe

Hej alla, Volvo XC60, D4, årsmodell 2017. Ma[…]

Vad har du för motorkod på denna bil? S[…]

Ingen??