Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av betterlead
Haha! Dräpande kommentarer om fastighetsskatt. :D
Användarvisningsbild
av FWH
Tekniskt sätt betalar vi inte längre fastighetsskatt, utan bara en fast fastighetsavgift. :roll:

Vilket naturligtvis är skatt det också. :-(O)
av Lövet
Definition av skatt: Skatt är en lagstadgad skyldighet att betala ett belopp till staten eller annat samhällsorgan, som åläggs fysisk person eller juridisk person utifrån dennes förehavanden, utan direkt koppling till motprestationer från betalningsmottagaren.

Jag vill påstå att oavsett vad man döper en gris till så är det fortfarande en gris :wink:
av Steff 99
Motprestation saknas inte, du får ett besked om hur stor avgiften är...... \;-)
Bara det kräver en stor organisation.
Användarvisningsbild
av FWH
Steff 99 skrev:Motprestation saknas inte, du får ett besked om hur stor avgiften är...... \;-)
:lol:
av Fjolnir
Steff 99 skrev:Motprestation saknas inte, du får ett besked om hur stor avgiften är...... \;-)
Fast skatteverket är ju faktiskt en av de få myndigheter som faktiskt fungerar, så var lite snälla mot dem nu...
av ZizzoZ
Fjolnir skrev:
Fast skatteverket är ju faktiskt en av de få myndigheter som faktiskt fungerar, så var lite snälla mot dem nu...
Håller med!
Användarvisningsbild
av Henry_Fågeljazz
Det var som fan. Jag undrade vad det var för pengar som plötsligt dök upp på mitt konto. Återbetalning av fordonsskatt är ju aldrig fel. :)

/Henry
Användarvisningsbild
av StringerBell
Henry_Fågeljazz skrev:Det var som fan. Jag undrade vad det var för pengar som plötsligt dök upp på mitt konto. Återbetalning av fordonsskatt är ju aldrig fel. :)
Fick en liten slant tillbaka jag också. Och att dieselpriset hamnat oroväckande nära bensinpriset på senare tid, fick också sin förklaring. (+20 öre).

Kan vara bra att veta att det är bara dieslar senare än 2006 och som uppfyller miljöklass 2005 som har den nya beräkningen baserad på koldioxidutsläpp, som vi räknar på här. Äldre bilar beräknas på vikt och drivmedel som förr och kompenseras inte med lägre "dieselstraff".
Tysta sommardäck V90

Ett däck som är homologiserat och mä[…]

Batmacs Model 3 2020 - Enemy

Snyggt! Bävar inför bromsjobbet, det ver[…]

Polestar 4

Jag följer flera Polestar grupper på Fa[…]

Hi Volvo fan :-) I`m new hear so its my first thr[…]