Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av maba
På förra bilen hade vi integrerade kuddar, och visst var det lite smidigt ibland. Men vi fick ändå skaffa oss extra kuddar med sidostöd så barnen sover bättre och inte "tippar". När de senare inte behöver kuddarna kan det vara skönt att de också kan få värme i baken... Så därför var det ett krav att det skulle vara värme i baksätet nu när vi bytte bil!
greenbay skrev:Det går INTE att jämföra lösa billiga kuddar med de inbyggda kuddarna i V70. T ex så tar de inbyggda INGEN plats, men är ändå med hela tiden. Vidare så har de 2 olika höjder, vilket gör att de funkar från 3-4 till 10-12 år.
/greenbay
Du verkar ha snöat in ganska hårt på det här med barnkuddar :mrgreen:

Att ha med sig två lösa barnkuddar måste ändå vara betydligt enklare än att släpa omkring på infravärme till baksätet. De integrerade barnkuddarna känns som en nödlösning riktad till de marknader som inte har en kall årstid, exempelvis vissa delar av USA och södra Europa.
Vi har inte samma åsikt, enkelt.
/greenbay
Användarvisningsbild
av FWH
Det är ju därför man kan välja olika tillbehör - eftersom att alla tycker olika.

Men i en tråd om "tillvalstips" kan man ju bara tips om det man själv tycker är bra.
av PWE
Jag håller fullständigt med Greenbay angående integrerade bilkuddar. Jag kan bara säja att jag själv är väldigt inriktad på att bara titta efter bilar som i förstahand har integrerade bilkuddar. Exvis så om det finns två bilar i samma årsmodell, mil och skick där den ena är utrustad summun och den andra kinetic men med integrerade bilkuddar så hade jag defintivt valt den senare.

Dock tackade och bugade jag när vi hittade en v70 som var utrustad i buisness med integrerade bilkuddar, vi köpte den samma dag som vi såg bilen. Och jag köpte via blocket klädsel och nackskyddsöverdrag så att våra barn kan få bättre stöd för kropp och huvud. Den säljaren visste inte att det fanns integrerade bilkuddar huvudtaget eftersom det inte nämndes om det på annonsen. Och ja, jag är supernöjd att ha integrerade bilkuddar. Nu tittar jag efter en annan bil som skall ersätta vår 245:a, och jag tittar regelbundet på blocket och andra annonser efter v70 som har just - integrerade bilkuddar. Att bilen skulle vara rikligt utrustad ser jag bara som ett plus men inget köpargument för min del...

I denna frågan om tillval så är det ju beställaren som bestämmer tillvalen och efterköparen som bla. bestämmer om bilen är intressant med de tillval som finns eller ej! /Dan
Den dagen era barn sitter som vanligt i baksätet, skulle jag inte tro att du jagar en bil med integrerade barnkuddar utan föredrar ett baksäte som är uppvärmt.
Som sagt vi har olika krav beroende på hur och vem som använder bilen.
av CHSC
Själv skippade jag de integrerade barnstolarna och köpte en stol med sidoskydd och bättre nackstöd, bekvämare vid längre resor och troligtvis säkrare också.
av anderc
Jag är så nöjd att barnen är tillräckligt stora att kunna sitta i barnstolar. Jag är supernöjd med mina integrerade. Mina två barn är extra nöjda.

Skönt att slippa hålla på med lösa kuddar som det ramlar ner skit bakom.

Visst är det trevligt med värme i baksätet, men jag kör barn oftare än vuxna.

Andreas
av PWE
Jo, jag har bestämt mej att även i framtiden ha integrerade bilbarnstolar även om barnen skulle bli stora av den enkla anledningen av att vi har många vänner som har barn i varierande åldrar och dessutom vill jag som framtida farfar och/eller morfar kunna frakta eventuella framtida barnbarn utan att tänka på köpa in speciella bilbarnstolar, och framtida bilar skall då oxå vara utrustad med isofixfästen. Och jag säjer som Anderc att vi fraktar främst barn än vuxna. Sen tycker jag personligen det känns lite som lyx för barnen att ha egna "anpassade" platser. De överdrag som vi köpte har sidostöd och nackstöd. I vår 245:a har vi separata bilbarnstolar o jag tycker bara det är bökigt och tar extra plats... Därav en av mina positiva inställningar att ha integrerade bilkuddar.

Ett annat tillvalstips är iallafall ett rejält lastgaller, dom går ju att köpa i efterhand. För min del en prioriterad inköp, tja ni vet barn och en massa grejor i skuffen! De befintliga lastnäten litar jag inte riktigt på när det väl gäller! /Dan
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Jag googlade och fick detta resultat. https://a[…]

Du kan nog vara lung för att det är prec[…]

En ganska vanlig 245:as liv

För några veckor sedan körde jag b[…]

Köpråd V60 Recarge

Jag köpte mig en V60 2021 för ca 2 m&ari[…]