Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

VolvoS60RAWD skrev:Hej igen...
Tack för svar... har dock fått hjälp med att leta upp art nummer på ett antal mjukvaru applikationer som behöver laddas för att bilen ska bli lite mer "Svensk" och det bli närmare bestämt 7st... total kostnad mjukvara inkl arbete ca 4500 Sek...=))

Radion är en HU-850 och med usa spec så tar den bara emot varannan frekvens...
Dyraste mjukvaran som inte är med i ovan pris är Navi uppdatering... 2600:-...!!??

Hittade dock en kul info på nätet.. denna uppdatering kostar i Tyskland 17€... 160 Sek.. Kan ju kanske vara värt att ta en kryssning med bilen till Tyskland... ladda mjukvara och köpa öl istället för att ge pengarna till Bilia...!!

7 mjukvaror? vad exakt ska du ladda?

Navigationen är ju nya kartor? eller tänkte du göra nåt annat? (även en svensk S60R kan ju behöva nya kartskivor)

du får knappast samma sak för för 160:- i tyskland som du fått pris på i sverge för 4500:- det förstår du väll själv att du inte tittar på samma sak.
dieselmagnus skrev:Detta är inga avancerade saker och "let-kostnad" anser jag personligen ska ingå i det ganska saftiga pris man får ge för ett språkbyte. Det är 2010 nu och detta är inget direkt high-tech. Hoppas att det löser sig./Lycka till
Jag tor inte nån tar betalt för att leta priser eller mjukvaror.men jag tror många inte vill leta massa mjukvaror kors o tvärs till saker dom inte vet var dom ska hitta mjukvaran m.m. om dom ninte vet att dom kommer att få göra jobbet.

Hur vet du att priset är saftigt (tänk på att mjukvaran är en reservdel som återförsäljaren måste betala för, så oavsett priert på den så får ju inte återförsäljaren mer pengar för att den kostar mer)
Carman nu får du lunga ner dig lite.
Om ni har sådan policy på ert företag är det tragiskt tyvärr. Ta inte illa upp nu.
Men det ÄR deras jobb.
Kommer det en kund o frågar efter nått så SKA dom hjälpa till. Att sitta o tänka att denna kund inte kommer köpa denna applikation , äh vi säger att vi inte kan hitta applikationen ja det är TRAGISKT.

kommer kunden o frågar så ska dom hjälpa , sen om det tar 5-10-30-50 minuter de sak samma. för en del tar det 5 minuter att hitta applikationen för en annan tar det 30 minuter.
OK.. ska klargöra lite!
Mjukvarorna som jag tänkt ladda är:
1: Svenskt Språk
2: Km och C grader i DIM
3: Navigationen till EU.. Nu går det bara att få in Eng-Franska-Spanska, har köpt en svensk skiva, den fungerar helt OK, men det går inte att ställa Svenskt språk... sedan har den lite annorlunda menyer)
4: Euro headlight utan DRL Day Running Lights
5: Radion, så den tar in alla frekvenser
6: En tryckning på fjärrkontrollen för att öppna dörrarna.(inte 2 som det är nu, först förardörren, sedan övriga)
7: Kvittens för öppning och lås (blinkers blink)

Svar till Carman: Det är den sista mjukvaran som kostar 17€.. den som i Sverige kostar 2600:-

Svar till Funk: Det är HU-650... den radion jag har är en HU-850.

Svar till JE jr: Ja, det kan nog löna sig att kolla runt lite... fick ett pris av Bilia: Arbete för första mjukvaran 600:- därefter 300:- per mjukvara! Finns nog verkstäder som förstår att det inte tar så mycket längre tid att ladda efterföljande mjukvaraor och är villiga att göra en deal.
Jag menar bara att ett språk är ett dataprogram/app/drivrutin eller vad man nu vill kalla det. Många företag får göra offerter för att få jobb och de flesta jag begärt offerter för tar inte betalt men jag respekterar allas åsikter. Jag skulle skippa navi och kanske få tag på dessa beg. Finns ju många som byter 2009 mot 2010 osv.

.. det finns en svart grej, typ som en dörr[…]

Du tolkar skrivningen på fel sätt. Gara[…]

Som nyligen inhoppad i en 4a kan jag flika in med […]

hej jag har en volvo V70N från 2002 som har […]