Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

står den och självlagar sig menar du? :wink:
spänn mera ute vid hjulen. Min tog dåligt bakåt men efter kört lite och efterjusterat så tar den nu godkänt åt båda hållen.
Grammse skrev:står den och självlagar sig menar du? :wink:
spänn mera ute vid hjulen. Min tog dåligt bakåt men efter kört lite och efterjusterat så tar den nu godkänt åt båda hållen.
Japp Det är ju det ja hoppas på iaf :-P
Ja river ner och kollar så allt e fräscht och smörjer upp det. Sen skall det justeras. :-O)
Såg din bil idag live i s-hamn, riktigt fin.

Kollade efter dig så jag kunde morsa på dig men jag såg aldrig skymten av dig

Fan va jag tycker synd om ägarna till bilarna som fick skador, jag stod ca ett par meter ifrån när partytältet kom flygandes.

Till er som är nyfikna, det kom en rejäl vind som tog med ett sånt här som landade på 2-3 bilar som fick diverse lackskador och krossad bakruta

Förjävla klantigt att inte fästa det ordentligt

Bild
Detta hände 20101230 :shock:

Påkörd på väg hemifrån Alingsås idag, bilen står i Söderhamn nu. Mr Lego är dagens Hjälte och kör upp mig till Sundsvall där Moccan (min personliga hjälte) kör mig vidare till härnta..

Strax efter Tönnebro där ja stanna och tanka hände detta. De börjar med att jag kör om en väldigt vinglandes Skoda Felicia. Senare är det en stillaståendes kö på 2km där ja stannar för en annan mitträckes olycka. Så jag stod helt stilla med parkeringsbromsen i när ja känner en smäll som flyttar min bil ca 1m i sidled. Det först ja ser är underredet på bilen som kör på mig. Sen glider bilen vidare utan att åka på någon annan i säkert 60m i omkörnings filen, där får bilen stopp. Det är först nu ja ser att det är samma Skoda som ja tidigare kört om. föraren av denna är en 70 årig kvinna som också klara sig helskinnad ur detta men väldigt chokad var hon.

Så bakljus, bakskärm, kofångare samt bakaxel och fälg e kass. Men jag mår bra efter detta känner inget i kroppen eller så, men ja skall ta mig till sjukan imorn får kontroll av nacke och rygg.

Ja fick hjälp av en tjej som heter Erika som tog hand om kvinnan under tiden som ja ringer polisen och meddelar att denna olyckan sket och så. Dem bryr sig inte i huvud taget utan hänvisar mig till Bärgare och försäkringsbolag, fick efter många om o men tag på bärgaren som var upptagen med den tidigare olyckan. Kollar av med han om skaderapporten som skall skrivas och den skriver vi med försäkringsbolagen i efterhand. Erika som tagit hand om kvinnan är otroligt snäll och kör henne hem till Sundsvall. Ja skall ringa Erika imorn och tacka för hjälpen.

Här lite bilder på min bil och de skador som blev.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Och sen hennes bil

Bild

Sen vill ja Tacka Evelina som ja prata länge med innan detta och att hon höll mig sällskap i telefon.. Samt Lars-Erik (MrLEGO) som har bilen på sin gård och även skjutsa mig till Sundsvall & min partner in crime Marcus och Hanna som körde hem mig till Härnta.
Idag fick ja ett samtal om SVARTEN och skadorna.. Ja vart på gymmet när dem ringde och lär mycket positiva om bilen och det var ingen fara med bilen den fixar vi till, de e ju bara bakskärm bakljus och stötfångare..

Sen fick ja mycket beröm om bilens skick då de ändå e en GAMMAL bil :-P sa han och skrattade..

Vi la på luren och ja fortsatte min träning, men efter någon minut kom ja att tänka på att han inte sagt något om fälgen och bakaxeln.

Ringde killen om bilen igen när ja var hemma och fråga om dessa. Och han fråga va e de fel på dem ?? Ja sa ja och beskrev fälgens skada, där han helt missat skadan..
Sen förklara ja hur backaxeln mådde och även hur bilen var att (som även MrLego här kan intyga) köra, denna e vingligare än ett fyllo på cykel med opumpade däck. :lol: Haha

Nu lät han inte lika positiv längre utan mer att där gick nog tacket på vad vi kan fixa så ja vet inte, men han skall lägga ett gått ORD om SVARTEN till försäkringsbolaget.

Så nu väntar ja på deras DOM..
Håller tummarna får att Svarten får leva vidare :) Skönt att ingen blev värre skadad än lite omtöknad vid själva skeendet.
cybermunk skrev:Håller tummarna får att Svarten får leva vidare :) Skönt att ingen blev värre skadad än lite omtöknad vid själva skeendet.
Tyvärr har ja bara ill känslor om bilen.. Vid dem samtal ja haft med länsförsäkringar så lutar de åt en inlösen.. Men dem kollar bilden igen nu..
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27

Som rubriken lyder.. Startmotorn fastnar i ytterl&[…]

V70 2012 Baklucka varnar öppen konstant

Hej alla på forumet, Jag har försö[…]

Kopplingspedal knarrar

Jag har en kopplingspedal som knarrar, jag trodde […]

Inte alltid för mig som motorlampan tänd[…]