Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Knuten
greenbay skrev:Paddlas det kajak, eller lastas cyklar på taket?
Kan isåfall varmt rekommendera rails, eftersom du får större avstånd mellan lastbågarna då.
Kolla i dörröppningen bak var bakre lastbågen skall sitta, får du se..
/greenbay
Jag kommer nog inte att göra de, jag är ännu osäker om jag vill ha dom originalsvarta, silver eller ta bort dom helt. Det visar sig.
Variosboy skrev:Då njuter jag hellre själv i tre år av att alla min vuxna baksätespassagerare (eller jag själv) kan åka med varm bakdel de 6 månaderna varje år som det är kallt! Men det är ju jag det, alla får ju göra som dom vill, jag ville bara poängtera att det är som rätt för någon är fel för någon annan! :wink:
Du är inte ensam, trots barn skulle jag aldrig någonsin vilja ha barnkuddarna bak eftersom stolsvärmen ryker. Att 75% av köparna väljer till denna option lät spontant som en våldsamt hög siffra, onekligen tillhör jag de sista tjugofem procenten ett par gånger om eftersom jag köpt 2st V70II och lika många XC70N utan barnkuddar.
Arese skrev:
Gurra82 skrev:
Arese skrev: Rails signalerar takräcke, storhandling på Willys och husvagnssemester. Ta bort är enda rätta!

Mvh
Arese
Ja och 99,999999999 inklusive jag själv på detta forum pratar om förbrukning med sina överfulla bilar på sina sälenresor (förresten skall själv dit v14 :D ) vilka takboxar som passar till vilken bil, hur det funkar att dra den husvagnen efter den bilen osv, så nog behövs railsen :wink: som sagt, en familjebil som då och då behöver ta en vända till ullared
Men inte behöver väl bilen vara apful bara för att man ska till Sälen v14 (själv åker jag dit v13 och då krävs det i vart fall inte :D ).
Har aldrig någonsin använt rails och kommer nog aldrig göra det. Tycker däremot inte att det är så fult heller. 1% i påslag på bilen för att få en annan färg på de skulle jag dock aldrig lägga ut.
Variosboy skrev:Rätta mig om jag har fel, men dom flesta som köper ny bil har väl ändå en handlare som nästa ägare, eller säljer många sin nya bil privat när det blir dags??
En handlare bryr sig nog föga i om det är barnkuddar i eller inte..
Det finns alltså folk som verkligen byter in sina bilar hos bilhandlare? Trodde inte de existerade 8). Trodde bara det var företag och pensionärer som inte vet vad blocket är som gjorde sånt.

I övrigt kan man bli vansinnig varför Volvo INTE har nyckelavstängninsbar krockkudde som standard. Det är ju sjukt! Lägg på 600:- på priset. Alla andra bilar har det som standard.
sandberg skrev:
Variosboy skrev:Rätta mig om jag har fel, men dom flesta som köper ny bil har väl ändå en handlare som nästa ägare, eller säljer många sin nya bil privat när det blir dags??
En handlare bryr sig nog föga i om det är barnkuddar i eller inte..
Det finns alltså folk som verkligen byter in sina bilar hos bilhandlare? Trodde inte de existerade 8). Trodde bara det var företag och pensionärer som inte vet vad blocket är som gjorde sånt.

I övrigt kan man bli vansinnig varför Volvo INTE har nyckelavstängninsbar krockkudde som standard. Det är ju sjukt! Lägg på 600:- på priset. Alla andra bilar har det som standard.
Vet inte hur det är med oss privatköpare, men jag kan tänka mig att de som har leasingbil alltid byter in, och enligt min polare på Helmia i Karlstad så är drygt 60% av alla nyköp leasingbilar.
Själv kommer jag lägga ut bilen på blocket den dagen det blir dags..
av ZizzoZ
Variosboy skrev:Själv kommer jag lägga ut bilen på blocket den dagen det blir dags..

Samma här, man får mer för bilen privat än av handlare i regel iaf.
Ta min Astra -09 som jag skulle få 95 av handlare. Fick 125 privat.

Sen så tycker jag att barnkuddar är något man inte ska ha inbyggda.
Varför? jo för att med läderklädser så blir det väldigt kallt om baken. Då är det väldigt skönt att ha stolvärme bak. Detta är väldigt uppskattat av passagerare. Externa barnkuddar kan man köpa billigt på många olika affärer och tar ingen plats alls nästan. Jag själv skulle betala mer för en bil med stolvärme bak än en bil med barnkuddar bak. Tycker snarare det drar ner värdet på bilen just för att det inte är stolvärme då.
Användarvisningsbild
av Knuten
ZizzoZ skrev:
Variosboy skrev:Själv kommer jag lägga ut bilen på blocket den dagen det blir dags..

Samma här, man får mer för bilen privat än av handlare i regel iaf.
Ta min Astra -09 som jag skulle få 95 av handlare. Fick 125 privat.

Sen så tycker jag att barnkuddar är något man inte ska ha inbyggda.
Varför? jo för att med läderklädser så blir det väldigt kallt om baken. Då är det väldigt skönt att ha stolvärme bak. Detta är väldigt uppskattat av passagerare. Externa barnkuddar kan man köpa billigt på många olika affärer och tar ingen plats alls nästan. Jag själv skulle betala mer för en bil med stolvärme bak än en bil med barnkuddar bak. Tycker snarare det drar ner värdet på bilen just för att det inte är stolvärme då.
Precis, känns lite "lyxigare" med värme i baksätet;)
95 vs 125 låter som ett ovanligt bra utfall för dig

Ibland finns ju inbytesstöd och det är i princip alltid så att handlaren kan få mer betalt för bilen än man själv får på Blocket. En rimlig relation är:
150 inbyte netto - 5 för rekonditionering och småfix - 185 begärt pris - 175 erhållet pris = 20 över för bilhandlaren
Den kalkylen håller om bilen säljs snabbt. Och i det läget får man kanske 165 privat och måste då putsa upp sin bil, åka och visa den etc. Skulle inte orka det för 15 tusen..../PH
Av alla de bilar jag sålt privat så är det knappt hälften av dem som den ny ägaren prutat vid affären, så för min del har det varit en enorm fördel att sälja privat.

V40 2,0T -99 skulle jag få 45 k för i inbyte och fick 78 privat..
V70N -00 skulle jag få 42k för i inbyte och sålde för 65 privat.
mfl..

Har inte putsat upp någon av dessa och första spekulanterna på båda har varit den som köpt bilen..
Så så värst betungande har det inte varit, men smaken är ju som baken, å min bak skiter inte pengar, så för mig är 15k värt att lägga en timme eller två för..
[quote="ZizzoZ"]
Externa barnkuddar kan man köpa billigt på många olika affärer och tar ingen plats alls nästan. quote]
Det går INTE att jämföra lösa billiga kuddar med de inbyggda kuddarna i V70. T ex så tar de inbyggda INGEN plats, men är ändå med hela tiden. Vidare så har de 2 olika höjder, vilket gör att de funkar från 3-4 till 10-12 år.
/greenbay
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Trasig Renault Scenic

Och, Renaulten går bra. […]

Volvo 740-87 problem vid start B230e

Hej helt ny här och stött på probl[…]

Att fixa det på ett par timmar känns v&[…]