Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Paddlas det kajak, eller lastas cyklar på taket?
Kan isåfall varmt rekommendera rails, eftersom du får större avstånd mellan lastbågarna då.
Kolla i dörröppningen bak var bakre lastbågen skall sitta, får du se..
/greenbay
Rätt kul å läsa såna här trådar!

Att någon vill ha tips om vilka tillval som är smarta att ha är en sak, men att det ska snöa in på vad som är snyggt å inte är ju fullständigt befängt!
Har sagt det förr och säger det igen, köper man ny bil köper man det man själv gillar och tycker är snyggt, inget annat..
Inte helt rätt!
ETT litet intelligent tillval kan göra mycket stor skillnad när du skall sälja bilen en gång.
Tex inbyggda barnkuddar, V70 ÄR en familjebil, särskilt som begagnad, att lägga ut 3000 kr vid inköpet, kan göra att du får tillbaka pengarna med ränta OCH en snabbare försäljning.
/greenbay
Och som också diskuterat, utrustning så som drag, barnkuddar m.m. kan också göra att bilen är totalt ointressant för någon annan.
Håller med om att; Köp bilen med den utrustning man själv vill ha. det är ändå det bästa valet man själv kan göra.
greenbay skrev:Inte helt rätt!
ETT litet intelligent tillval kan göra mycket stor skillnad när du skall sälja bilen en gång.
Tex inbyggda barnkuddar, V70 ÄR en familjebil, särskilt som begagnad, att lägga ut 3000 kr vid inköpet, kan göra att du får tillbaka pengarna med ränta OCH en snabbare försäljning.
/greenbay
När jag köpte begagnad V70 II (vi har två barn i barnstolsåldern) var inte integrerade kuddar något vi letade efter eller hade som kvar. Det hade givetvis inte skadat. Det som däremot var viktigt var nyckelavstäning av krockkudden fram. Utan det blir bilen avsevärt svårare att sälja eftersom i princip ingen barnfamilj vill ha den, och det är ofta barnfamiljer som köper begagnade V70.

Nu hade ju i och för sig trådskaparen redan tagit det tillvalet.
PACOS Passenger airbag cutout switch
Ett utmärkt exempel på att det kan vara bra att NÄSTA ägares ögon på sig innan man slutligen beställer sin nya bil.
/greenbay
Rätta mig om jag har fel, men dom flesta som köper ny bil har väl ändå en handlare som nästa ägare, eller säljer många sin nya bil privat när det blir dags??
En handlare bryr sig nog föga i om det är barnkuddar i eller inte..
Men PACOS däremot förstår jag att det gör skillnad eftersom det är ett tillval som man kan välja utan att behöva välja bort något annat!

Beträffande barnkuddarna så är det ganska många "vanliga" människor (tills skillnad från oss ,få forumsnördar) som faktiskt inte ens vet att dom överhuvudtaget finns!
Men tänk vad trevligt, att ha just dessa kuddar i den begagnade bilen när den skall säljas om 3 år!?
Om jag inte minns helt fel säljs 75% av V70 MED dessa kuddar idag. Siffran ökar hela tiden.
/greenbay
greenbay skrev:Men tänk vad trevligt, att ha just dessa kuddar i den begagnade bilen när den skall säljas om 3 år!?
Om jag inte minns helt fel säljs 75% av V70 MED dessa kuddar idag. Siffran ökar hela tiden.
/greenbay
Då njuter jag hellre själv i tre år av att alla min vuxna baksätespassagerare (eller jag själv) kan åka med varm bakdel de 6 månaderna varje år som det är kallt! Men det är ju jag det, alla får ju göra som dom vill, jag ville bara poängtera att det är som rätt för någon är fel för någon annan! :wink:
Användarvisningsbild
av Knuten
Variosboy skrev:
greenbay skrev:Men tänk vad trevligt, att ha just dessa kuddar i den begagnade bilen när den skall säljas om 3 år!?
/greenbay
Då njuter jag hellre själv i tre år av att alla min vuxna baksätespassagerare (eller jag själv) kan åka med varm bakdel de 6 månaderna varje år som det är kallt! Men det är ju jag det, alla får ju göra som dom vill, jag ville bara poängtera att det är som rätt för någon är fel för någon annan! :wink:
Haha nu känns de som "spårar" ur lite., jag ska ta airbagavstängning just för att nån ev. familj kan köpa bilen eller jag själv (!) kanske har bilen sålänge att de blir tillökning. Sen känns de roligare att välja tillval som man själv känner att man kan ha lite nytta av. Och jag tror att det ska gå att bli av med en bil även om den inte har inbyggda barnkuddar eller rails/utan rails..
Men intressant att läsa alla kommentarer :)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Blankt papper :party:

Jag har en V40 D3 -17. Årsskatten på d[…]

Köpråd V60 Recarge

Jag köpte min V60 My25 för tre veckor se[…]

Du kan nog vara lung för att det är prec[…]