Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Alan5
De har helt olika priser. Sååå dumt att de vet inget.
I Borås påstår de att man måste byta hela instrument panelen för 11.000 kr
Bilia Göteborg säger 5000-6000.
Haga norr väntar jag svar ifrån. Haha. Helt kass. De vet inte vad deras tomater kostar.
Söder om Örebro säget 800kr
Användarvisningsbild
av gooose
dieselmagnus skrev:Språket gav jag 800 för att byta på Bilia i Askersund. Tog 5min så det är en timpeng

på 9600kr med mtrl och allt.

Inte brukligt att räkna med Matrial kostnad när man räknar ut tim debitering

Jag har för mig att programvaran för språk kostar mellan 500-800:- (beroende på bilmodell)
Sedan programerings kostnad 250-400:- beroende på verkstad

//Goose
Användarvisningsbild
av gooose
Alan5 skrev:De har helt olika priser. Sååå dumt att de vet inget.
Haga norr väntar jag svar ifrån. Haha. Helt kass. De vet inte vad deras tomater kostar.

Med så stor pris skillnad så kan man undra om verkstaden uppfattat vad du vill ha pris på

Vad är det du efter för pris/åtg

//Goose
av Alan5
gooose skrev:

Med så stor pris skillnad så kan man undra om verkstaden uppfattat vad du vill ha pris på

//Goose

Jag vill helst byta färddator systemet. Alltså från mils o galon till km o liter. Samt c istället F, och 24t istället 12
av Galica
Hej på er nu har jag varit i kontakt med Finnvedens bil (Volvo i Värnamo) De ska ha 1800 kr för att byta ut språket i instrumentpanelen. De säger att mjukvaran (programmet) kostar ca 1400 och så ska de ha 400 kr för att göra det.

Tycker det är under all kretik om andra säger att man kan göra det för 800 kr på andra Volvo verkstäder .. Vet någon är någon firma i SMÅLAND som byter ut språket från Italienska till Svenska för en vettig peng på en Volvo v70 år 2003-2004. Så hör jätte gärna av er till mig=)
av jockep83
Min dvd spelare som sitter i bagaget på min s60 läser inte heller rti skivan. tror spelaren är kass, den låter skumt.. så ni som ska försöka koppla in en annan dvd kan sälja er orginal till mej :)
Användarvisningsbild
av gooose
Alan5 skrev:
gooose skrev:

//Goose

Jag vill helst byta färddator systemet. Alltså från mils o galon till km o liter. Samt c istället F, och 24t istället 12

Detta gör du med en programvara som verkstaden måste kontakta deras "hotline" och i samma veva när du är inne så bör du få radion att ta "svenska" frekvenser

//Gooose
av Alan5
[quote="Galica"]Hej på er nu har jag varit i kontakt med Finnvedens bil (Volvo i Värnamo) De ska ha 1800 kr för att byta ut språket i instrumentpanelen. De säger att mjukvaran (programmet) kostar ca 1400 och så ska de ha 400 kr för att göra det.

Tack ska du ha vännen!
Kan man få nummret till de? Kanske värd att åka dit & göra det tack vara dig :)
Då kan jag fråga om samtliga färddator info kommer att ändras oxå :)
Mvh

Ja. EXC betyder helt rätt att något &au[…]

såg nu finns 342..hmm undra vad det är

.. det finns en svart grej, typ som en dörr[…]