Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

AndersP skrev:Fjärr till värmaren också.
Jag tycker Volvo on Call kändes ett strå vassare än fjärr, men det är mycket upp till ens egna preferenser. Obegränsad räckvidd lockade mig till att välja till VoC.

greenbay skrev:Finns det barn med i bilden?
Välj till inbyggda barnkuddar isåfall, grymt praktiskt, och en riktig godbit när du någon gång skall sälja.
Medför inte det att värme i baksätet ryker? Vill minnas att så är fallet och det är ett episkt minus.
Arese skrev: Rails signalerar takräcke, storhandling på Willys och husvagnssemester. Ta bort är enda rätta!

Mvh
Arese
Ja och 99,999999999 inklusive jag själv på detta forum pratar om förbrukning med sina överfulla bilar på sina sälenresor (förresten skall själv dit v14 :D ) vilka takboxar som passar till vilken bil, hur det funkar att dra den husvagnen efter den bilen osv, så nog behövs railsen :wink: som sagt, en familjebil som då och då behöver ta en vända till ullared
Användarvisningsbild
av FWH
HerrDödén skrev: Medför inte det att värme i baksätet ryker? Vill minnas att så är fallet och det är ett episkt minus.
Jo, så är det.

Kan man få fjärr till el-värmare?
Bränslevärmare kan man inte få till E85.
av Arese
Gurra82 skrev:
Arese skrev: Rails signalerar takräcke, storhandling på Willys och husvagnssemester. Ta bort är enda rätta!

Mvh
Arese
Ja och 99,999999999 inklusive jag själv på detta forum pratar om förbrukning med sina överfulla bilar på sina sälenresor (förresten skall själv dit v14 :D ) vilka takboxar som passar till vilken bil, hur det funkar att dra den husvagnen efter den bilen osv, så nog behövs railsen :wink: som sagt, en familjebil som då och då behöver ta en vända till ullared
Men inte behöver väl bilen vara apful bara för att man ska till Sälen v14 (själv åker jag dit v13 och då krävs det i vart fall inte :D ).
av Arese
FWH skrev:
Arese skrev: Jo det är klart men i XC60 har R-Design en annorlunda, mer direkt styrning. Frågan är om det är likadant i V70?
Ok, nu förstår jag! :idea:

Läser man på Volvocars så står det uttryckligen "sportchassi med mer direkt styrväxel" på R-design, vilket det inte gör på V70, där står det bara "sportchassi". Nu påstår jag inte alltid att allt som står på volvocars alltid är korrekt, men jag har inte märkt någon direkt skillnad i styrningen på V70 med och utan R-design.
Andra fjädrar, dämpare, bussningar, kränghämmare och inte minst däck kan ju iofs ge trevligare styrning även om man inte ändrar utväxlingen på styrningen så i så måtto har säkert en V70 R-design trevligare styrning än orginal.
Användarvisningsbild
av hollan
FWH skrev:
HerrDödén skrev: Medför inte det att värme i baksätet ryker? Vill minnas att så är fallet och det är ett episkt minus.
Jo, så är det.

Kan man få fjärr till el-värmare?
Bränslevärmare kan man inte få till E85.

nä det går inte att få fjärr till el värmaren
angående styrväxeln så står det i katalogen att fjädrar stötdämpare styrväxel och krängningshämmare har kalibrerats för mer fasthet och ballans den är sänkt 15mm bak och 20mm fram även nivåreglering är standard men jag har sett att detta har dom plockat bort nu på ft r-design så frågan är om doom har tagit bort mer min katalog är från sommras

ang rails eller fylle handtag som dom kallas i folkmun så finns det givetvis lastbågar till bilar utan rails
Användarvisningsbild
av FWH
hollan skrev:men jag har sett att detta har dom plockat bort nu på ft r-design så frågan är om doom har tagit bort mer min katalog är från sommras
Exakta specen på de bilar som börjar byggas v6 verkar ännu inte vara publicerat...
Arese skrev: Men inte behöver väl bilen vara apful bara för att man ska till Sälen v14 (själv åker jag dit v13 och då krävs det i vart fall inte :D ).
Läste ditt inlägg i "kortare hemma prov av x3 mot xc60" Där skrev du följande:

"En silverfärgad V70II med Summum tycker jag faktiskt är en mycket stilren och snygg bil"

Med ditt resonemang så kan det ju lika väl vara en silver färgad V70 momentum, eftersom du ändå inte vill ha rails. Vad är det som är så snyggt med just en silver färgad summum? :wink:

Nä utan rails känns V70 naken, apful tycker vissa, men icke jag :D
av Arese
Gurra82 skrev:
Arese skrev: Men inte behöver väl bilen vara apful bara för att man ska till Sälen v14 (själv åker jag dit v13 och då krävs det i vart fall inte :D ).
Läste ditt inlägg i "kortare hemma prov av x3 mot xc60" Där skrev du följande:

"En silverfärgad V70II med Summum tycker jag faktiskt är en mycket stilren och snygg bil"

Med ditt resonemang så kan det ju lika väl vara en silver färgad V70 momentum, eftersom du ändå inte vill ha rails. Vad är det som är så snyggt med just en silver färgad summum? :wink:

Nä utan rails känns V70 naken, apful tycker vissa, men icke jag :D
Absolut, en silverfärgad Momentum är en snygg och stilren bil!
Användarvisningsbild
av Knuten
greenbay skrev:Finns det barn med i bilden?
Välj till inbyggda barnkuddar isåfall, grymt praktiskt, och en riktig godbit när du någon gång skall sälja.
Bra stereo!! Lyssna på de olika alternativen under körning.
/greenbay
Nix inga barn, ensamstående 20 åring ;) håller med att de är bra när man säljer till en ev. barnfamilj, men just nu känns de onödigt, mysigare med värme för baksätesåkare ;)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8
Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Då kör vi denna en helg. IMG_0544.jpe[…]

Hej, har problem med en reservdelsbil jag för[…]

Du bör nog låsa vevaxel och kamaxlar in[…]

What the Fffff. Thanks you Guys, I really apprecia[…]