Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Knuten
Hoj, ska beställa V70 2.5FT R-design, och som många andra gjort kan de va intressant att höra lite synpunkter på tillvalen. Nu har jag inte nån jättelång lista men ändå:

Laminerade sidorutor
Elinfällbara backspeglar
Parkeringshjälp fram/bak
High Performance ljudanl.
12 volt i skuffen
Nyckelavst. krockkudde
Fast dragkrok samt aut. nivåreglering
Motorvärmare (gick inte att hitta på "bygg din bil")
Xenon i helljus

Så ser det ut nu, några spontana reaktioner..? :)
Användarvisningsbild
av hollan
el motorvärmare är standard på ft därimot får du kompletera med kupe uttaget om du skall andvända kupevärmare
om du ändå skall ha hp stereo så ta teknikpaket 1 de gjorde jag och ångrar mej inte en sekund över keyless det är så himmla skönt och slippa rota i fickorna efter bilnyckeln :D och abl lycktorna är inte helt fel heller som ingår sen har du bortag av fart spärr kostar gratis men du behöver nog säga till om det så de inte missas tog även sub till min ingen jätte bas men den hjälper till en del och går inte eftermonteras kosta inte så himmla mycke i heller tror de va under 3500
Användarvisningsbild
av FWH
HGV paket 2 samt teknik paket "high performance" ger dig mycket av det du efter frågar.

Grenuttag in i bilen kostar som sagt lite extra men finns inte på bdb som du säger.

Sollucka ger extra ljus.
Teknik paket "premium sound" ger ytterliggare lite bättre stereo
Subbas ger mer bas. :D
En färgat läder istället för det "fläckiga" kostar inget extra.
Användarvisningsbild
av Knuten
Tack för era åsikter, ska titta igenom lite mer vad paketen innehåller.
Ska träffa bilhandlaren på lördag men har ändå skickat en preliminär lista så att han kan förbereda lite.
lägg 3000 kr så får du rails i silk metal (summum rais) så slipper du få de svarta/grå dassiga railsen
Ett guldtips är att sitta ner med handlaren och gå igenom alla tillval som finns innan ordern spikas. Det gjorde jag vilket resulterade i en del förändringar när man gick igenom post för post i hans lista från Volvo.
Användarvisningsbild
av Knuten
Gurra82 skrev:lägg 3000 kr så får du rails i silk metal (summum rais) så slipper du få de svarta/grå dassiga railsen
Ja jag har funderat på de, svårt att se på datan hur det passar ihop allting, ska ha röd så de kanske blir snyggt.
Användarvisningsbild
av Knuten
HerrDödén skrev:Ett guldtips är att sitta ner med handlaren och gå igenom alla tillval som finns innan ordern spikas. Det gjorde jag vilket resulterade i en del förändringar när man gick igenom post för post i hans lista från Volvo.
Ja helt klart, ska som sagt träffa han till helgen så får man se hur allt går till, riktigt spännande :)
Knuten skrev:
Gurra82 skrev:lägg 3000 kr så får du rails i silk metal (summum rais) så slipper du få de svarta/grå dassiga railsen
Ja jag har funderat på de, svårt att se på datan hur det passar ihop allting, ska ha röd så de kanske blir snyggt.
Elle så lägger du 0 (noll) kronor på att ta bort railsen, V70-emblemen & motoremblemen. Du får en clean look till ett bra pris...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Valmöjligheter kommer finnas i decennier fram[…]

Populärt att säga 100 mil per tank, men […]

Blankt papper :party:

Köpråd V60 Recarge

Jag köpte min V60 My25 för tre veckor se[…]