Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lellec56
Jag har en fråga till er.....

Det är så att jag har ett originallarm monterat på bilen, larmar av och på med fjärrdosa. Det fungerar men jag har en liten fundering om det är så att jag har glaskross på den, tycker mig inte ha sett någon sensor för det eller är det så att jag missat den, var ska den sitta?
av thunder and lightning
Har för mig den enheten sitter bakom handskfacket men själva microfonen till glaskrossen sitter under någon av högtalargallren på instrumentbrädan, vet ej vilken sida tyvärr!

/Andreas
av kottskrapa
På min V70 sitter den bredvid diskanten på högersida, under gallret
Användarvisningsbild
av lellec56
Jag kollade som hastigast vid höger diskant o mycket riktigt där finns ett uttag men det gapar tomt där på min bil. Undrar vad det kan kosta att uppgradera larmet med en glaskross?
av thunder and lightning
Delarna kostade 2007 ca 900:- på volvo, sen tror jag sensorn måste ha mjukvara också som ska programeras men det vet jag inte priset på tyvärr! Kolla även JB-skroten om dom har, blir väl lite billigare!
av s60t501
sätt på larmet,fäll ut vindrutetorkaren,släpp den ,har du glaskross.... så går larmet..funkar så på tantens S70,har hänt flera ggr i vinter när jag har sopat bort snön och tappat torkarn
av dalldall
har ofta funderat på glaskrossen, förr i tiden har jag för mig skulle man knacka med nyckeln på rutans insida eller skramla med nyckelknippan, men det funkar då inte på min!
av kottskrapa
http://www.tradera.com/Volvo-glaskrosse ... _125829970

Kan ju vara värt att testa i alla fall..

Ska kolla det med torkarbladet, hade vart kul o se om de funkar..

Kommer ihåg när vi va små och dom "riktiga" thunderking fanns, satte igång farsans glaskrosslarm på hans s70 stup i kvarten så tillslut gick han ner o stängde av larmet.. Vi hade skit kul, men de hade inte han :)

Uppdatering: sjukt svårt att få det he[…]

Jo det måste va mitt problem;) Fast hj&aum[…]

På min XC70 -13 så har jag fått […]

Tack för alla tipsen. Läste att termosta[…]