Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av OptimusPrime
Jag tycker det är kanon med taklucka, känslan av fartvinden i kalufsen en varm sommarkväll på en kuperad landsväg någonstans i Sverige är fantastisk. Med Vikingarna på radion, haha.
Blommor och blad - taklucka gör en glad!
Användarvisningsbild
av Variosboy
Amli skrev:
fredrikwt skrev:
5cylindrar skrev:....med taklucka, kanske uppfällt lite i bakkant, är himla snyggt!!!
Om man är 18 år, kör pizza-stylad BMW, Opel, volvo eller vad man nu känner för och dessutom tror man har en j*vligt ball bil om man kör med dimljusen på som var helcoolt för 10 år sen :wink:
Sådana här inlägg är bara bra jävla onödiga. Och vem är du att avgöra vad som är snyggt eller ej? Kom in i matchen.
+1
av Lövet
Om jag skulle leta begagnat skulle jag värdera en bil med plåttaklucka till 0kr extra. Däremot glastak kanske jag skulle tycka vara värt några tusenlappar extra. Panorama är dock betydligt mera lockande men pangamässigt, tja kanske 5000 extra eller nåt att det är värt.
av perhall
Grymt svårt att ge råd om taklucka. Det är en typisk sån sak som man vill ha eller inte. En del tycker att det är helt ointressant, andra att bilen känns tom utan. Jag köper alltid lucka men skulle aldrig börja fråga andra vad de tycker... för jag gissar att 80% av dem jag känner tycker att det är meninglöst. Åtminstone är det väldigt få som lägger till pengar på en ny bil för att få det.../PH
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Har taklucka på bilen, fint att få in lite ljus, kan inte säga att jag öppnar den ofta.. Inget jag skulle beställa vid nybilsköp

/Kalle
Användarvisningsbild
av Gurra82
Steff 99 skrev:Därför så anser jag att lucka som finns till V70 är totalt meningslöst, stora panoramatak i glas är en annan sak, men då för ljusinsläpp inte för att öppna.
Jag hade gärna betalt för lucka om det gått när jag köpt min business summum, däremot anser jag att det är totalt meningslöst att betala merkostnaden för D5 om det inte är för dragvikten förstås, men som sagt. Smaken är som baken, Delad :)
Användarvisningsbild
av Codiac
Jo som sagt, man får inte glömma att innertaket kommer mycke lägre ner...
Snyggt = nja
praktiskt =nae
som sagt smaken...
Användarvisningsbild
av FWH
Codiac skrev:Jo som sagt, man får inte glömma att innertaket kommer mycke lägre ner...
Men man måste vara bra lång innan det blir ett problem i V70n.
Användarvisningsbild
av CarMan
Jag har sollucka i min bil, men den köpte jag begagnad o hade nog inte själv lagt pengar på det.
Men jag tycker ändå det är ett bra tillbehör !
Mycket bra att kunna ställa luckan på glänt så blinte inte blir så varm på sommaren. & lika bra att ha när blien blivit varm. öppnar man luckan fult så evakuerar man varm luft fort. Jag brukar köra full AC på fötterna & öppen sollucka första biten när bilen är för varm (stänger kanske luckan efter en minut & låter ac:n gå på automat)
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Hemska tanke att ha öppet luckan vid stillastående, tänk på alla mygg som tar sig in i bilen :mrgreen:

/Kalle

Blankt papper :party:

Jag har en V40 D3 -17. Årsskatten på d[…]

Köpråd V60 Recarge

Jag köpte min V60 My25 för tre veckor se[…]

Du kan nog vara lung för att det är prec[…]