Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Det kan jag tänka mig! Dock så kan du stoltsera med att det bara finns 1 ex i världen, alltid kul att få utlopp av sin kreation någonstans, och på en bil gör inte saken sämre direkt =)
Blir nog inget byggande på bilen 2011 som det ser ut. Förhoppningsvis kan jag börja igen 2012 om jag har tur men är tveksamt.

Blir den 2a februari utförsäkrad och kommer inte längre kunna arbeta kvar pga min skada så blir tvungen att säga upp mig samt flytta. Kommer flytta till Karlskoga eftersom min sambo är därifrån och får därefter försöka hitta nytt jobb då tjejen ska plugga 3 år i Karlstad då. Så idag har jag inte ens pengar över till att knappt betala bredbandet utan måste spara ihop till en lägenhet. Har inte råd med nya däck heller så i värsta fall får jag köra på plåtfälgarna från vinterdäcken o rycka dubben:/ Alla runtom säger sälj bilen men det kan dem glömma! :)

Men förhoppningsvis blir jag nöjd med bilen som den är nu efter en puts bara så tänkte jag ställa ut den i sommar även om jag inte gjort allt jag vill med den.

Kommer bilder när mittkonsolen är klar men därefter står det nog stilla.
Håller med ovanstående, en billigare bil blir inte alltid just det: billigare. Du har ju koll på denna, och har lagt ner många timmar. Detta med sjukförsäkring kan ju stoppa upp sig i röven, blir lika arg vartenda gång. Kan man inte jobba, då ska man få hjälp, aldrig bli utan pengar..

Ledsamt för dig, hoppas allt blir bra ändå och längtar att få se resultatet med mittkonsolen!
Viktigast är att du/ni mår bra, men fy fan!! väldigt väldigt tråkigt! Inget är värre än att flytta mot sin vilja!! Hoppas att du snart är 'på banan' igen och att det löser sig någorlunda smidigt! Om man vill kann man allting!
Tror faktiskt att du kommer att ångra dig sen om du säljer bilen! Visst den är inte billigt att ha, men .. man ska inte ge upp allt på en gång!
Kämpa på, då ska du se att det ordnar sig! ;)
Ja tackar för stödet!
Har ju lagt ut runt 10-15k i reparationer och service de senaste månaderna för att den ska bli hel så vill man ju verkligen inte sälja då man vet vad som är gjort på den.
Ska söka jobb för fullt just nu nere i Örebro och runt om. Kikar på säljjobb men verkar vara väldigt fishy en del jobb.

Mittkonsolen spacklade jag upp en gång till nu så slipar om allt då jag inte var nöjd med ena sidan då den glappade för mycket till stereoramen men tror det är bra nu. Ska ut och testa en vända innan jag lägger mig sen slipa vidare imorgon och kanske dra på ett testlager lack imorgon. Vill köpa mig egen spruta och kompressor den dagen jag får varmgarage så ska jag lackera satan!
Just nu kikar jag på Iridiumkitet som Realcar har rea på men inga pengar har man så jag kommer bli utan. 8600 kr istället för 11500 kr. Jag hoppas bara att bodykitet finns att köpa alls när jag har råd igen.
Ledsen att det går så segt! Drog på ett lager färg för att fortsätta finslipa. Nu behöver jag mer spackel för att fylla ojämnheter så måste vänta tills onsdag. Men det kommer bli grymt!

Har fått sjuka idéer för bygge iaf. Har flockat bräda just nu men har HELT tröttnat på att borsta och hålla efter den.
Jag ska bygga om brädan, redan planerat, och få på Scandinavia 3" mellanregister från DLS samt Scandinavia 1" Diskant antingen i A-stolpe eller på brädan också. Men nu till den stora idén. Jag kommer behöva plasta brädan så det blir alltså att slipa bort allt flock och då kommer jag, förutsatt att det antingen är sommar eller jag har ett garage, kolfiberdrapera hela instrumentbrädan. Pysslade en del med kolfiber förut men fick allergisk reaktion men tror det var pga undermålig ventilation så kommer köra riktig skyddsmask med kolfilter och doktorshandskar denna gång. Riktigt farliga grejer kolfiber om man inte skyddar sig och det fick jag tyvärr erfara i form av fiber i hud och ögon. Men nytt år nya tag, sökt massor av nya jobb och flyttar förmodligen till Karlskoga i februari och sänker boendekostnaden med 3000 kr så kommer nog finnas lite pengar till bygget:)
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17

Då känns det mycket lugnare, har t&au[…]

Dolda Vinkeln...

Jag svara mig själv här.... efter att ha[…]

Byta bromsok bak v50 d3 2012

Som rubriken lyder men min fundering är m&ari[…]

Hej, kul att jag hamnade i din tråd, inte […]