Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jocke S.
Förmodar att du även bytt spridarrelät vid expansionskärlet!?
Får du någon bränsle från slangen på bränsletrycksregulatorn när motorn går?
av Hemulen
..Bara peta in att soppatrycket ska vara 3 bar med vacumslang loss, ca 2,8 bar tror jag med slangen på plats. Sedan kolla så trycket bibehålls när du gasar och den vill dö,eller som föreslagits så flödet är bra och inte droppar eller skvätter. Är det oki med trycket,kolla på varvräknarnålen, om den dyker ner i botten direkt när motorn dör, eller följer varvet ner när du kör och motorn dör,dyker nålen direkt är felet elektriskt. :???:
av piglettt
Ursäktar för att det tagit sådan tid men min dator crackilerade :x

Jag mätte trycket och det var som det skulle vara och samma sak med nålen, vad "... kan felet vara? :P
av NilsO
Regina har också en lufttrycksgivare. Den sitter bakom vänster fjäderbenstorn och det går en vakuumledning dit från insuget. Kanske en idé att kolla givare, kontakter och vakuumledning.

Styrenheten (vattenläcka)?
av piglettt
NilsO: jag har varit på och pillat på den lufttryclsgivaren och vakumslangen och det verkar inte vara hål på slangen och givaren verkar funka. Jag har även kollat övriga givare och de verka också fungera:p Vad menar du med styrenhet (vattenläcka) :P

Hemulen: Jag ska ner och skruva av katten, men går det att koppla bort lambdan och ersätta katten med en rörbit? ska jag bara rycka av kontakten till lambdan i så fall?:P
av Hemulen
Kanske i första hand lossa katten och skaka på den,höra om något är löst i den,sedan kika i den och se om det går att avgöra om den är täppt. Kontaktstycket sitter bakom vänster fjäderbenstorn mot torpedväggen i hörnet,sladden är nog klipsad på väg mot katten,ska gå att köra utan sonden inkopplad och en rörstump istället för katt. :)
av Hemulen
......Kika i katten och avgöra om den är täppt är kanske lite väl optimistiskt men iallafall se om det ser skumt ut. Sedan om möjligt lossa bakre avgaset bakom katten så det inte är täppt där. Bra är ju då att bo i en lantlig miljö :D .
Dålig broms

I höstas köpte jag en huvudbromcylinder […]

Kopplingen tar högt upp.

Jag har läst på litegrann. Om man har e[…]

Jag tror vi kommer får en Europesisk Trump. […]

Teknikens värld har testat 5 olika dimensione[…]