Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

P1800 skrev:
Matzz skrev:är ni nöjda med uppgraderingen på dessa motorer, märker man av effektökningen....ordentligt.
Ja, helt klart! Om Polestar påstått att den gav 40 hk så hade jag nog villigt trott på det. Det är stor skillnad när man gå ner på acclerarationsfältet på påfarten till motorvägen.

Värt pengarna? Ja, det tycker jag nog. Jag har lagt många pengar på sämre saker än detta! (18¨ R-design fälgar t ex...)
Låter bra , visst pratar du (p1800) om 2.4d 175hk , det är den motorn jag har.
Användarvisningsbild
av Osu
Jag har heller aldrig märkt av regenereringen på min D5 -08(har väl aldrig tänkt speciellt på det). Men ibland så luktar det mycket dieselavgaser när jag stänger av motorn. Är det kanske regenerering på gång då som P1800 skriver?
Ett bra sätt att se regenereringen är igång är att färdatorn inte går ner till noll på "nuvarande förbrukning" som det gör annars om man släpper gasen och exv. rullar (motorbromsar)ned för en backe
Steff 99 skrev:Ett bra sätt att se regenereringen är igång är att färdatorn inte går ner till noll på "nuvarande förbrukning" som det gör annars om man släpper gasen och exv. rullar (motorbromsar)ned för en backe
Detta kunde jag se på min bil innan den fick ny SW / Polestar i oktober men aldrig sedan dess. Jag brukar ändå hålla rätt bra koll på hur den visar, dumsnål som man är på vissa områden... CarMan skrev att det gjorts ändringar i SW som kan förklara detta och att det gäller oavsett om man har Polestar.

Har precis bytt tomgångsventilen men inte te[…]

Tysta sommardäck V90

Enligt volvo cars så kan man få proble[…]

Ny stereo i min s40 2004

@nizzan ,

Köpråd volvo s60 t5

Bjud 35.000:- om det var så du hade vär[…]