Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Nu kan jag nog anta att bilen fungerar som den ska. Efter en rackans körig vecka, haha, med dryga 160 mil i ryggen så kan jag konstatera att värmaren gjort sitt jobb, batteriet i god kondition och ovan på det en förbrukning räknad efter tankning på 0.49 liter/mil. Hemfärden efter veckan i Östergötland gick i 130 tempo i styvt 35 mil.
Den e grym den här bilen!
gooose skrev:///Appropå laddning - jag har satt en CTEK comfort indikator på polerna och laddar den vägen. Enligt Volvomeken är det OK att ladda den vägen. Elektronikprylarna på polerna finns där för att kolla när spänningen sjunker och skickar då igång generatorn som laddar. Laddning på plus och mot jord är alltså inte nödvändigt och tydligen sker ingen kontroll i systemen om laddningen skett eller ej. Det enda som kollas är om laddning behövs.///

Vad det gäller just din bil Jonas2010kan jag bara konstatera att en av oss har fel din mekaniker eller jag

För endast på bilar 1,6 drive skall man ladda på pluspol och i gods/kaross/ just bara pga elektroniken
men då jag inte vet alla omständigheter runt just din bil så skall jag låta det vara osagt om just vem som har fel

Övriga motoralternativ kan man göra som du skriver...

Hoppas att det fungerar så att du slipper frysa in vinter då värmaren inte går att leva utan enl mig

//Gooose
Er det noen som har tips til hvor jeg kan skru fast minuskabelen til ladderen?

Harald D

Ja jag kommer ju iallafall ha ut pinnarna varje d&[…]

Löste sig detta för TS genom att byta br[…]

Om det ska va en v40 och 100mil i veckan så […]

The discs don't look too bad. Check that they are […]