Raggz skrev:Är det ngn som ha eftermonterat 12 v uttag bak. Inte svårt va ?Finns en del trådar om detta, sök på t.ex 12V.
Men ja det är inte alls svårt, borra hål för uttaget, riva lite inredning för att förlägga kablaget.
/L
Moderator: Moderatorer
Raggz skrev:Är det ngn som ha eftermonterat 12 v uttag bak. Inte svårt va ?Finns en del trådar om detta, sök på t.ex 12V.
Loner skrev:tack för svar, och är nu inköpt. 247 kr, med kablage och relä, vad nu det gör ? Inmontering i helgen, mellan sillen och nubben :lol:Raggz skrev:Är det ngn som ha eftermonterat 12 v uttag bak. Inte svårt va ?Finns en del trådar om detta, sök på t.ex 12V.
Men ja det är inte alls svårt, borra hål för uttaget, riva lite inredning för att förlägga kablaget.
/L
Raggz skrev: tack för svar, och är nu inköpt. 247 kr, med kablage och relä, vad nu det gör ? Inmontering i helgen, mellan sillen och nubben :lol:Reläet styr så du bara har spänning på uttaget när tändningen är på.
Raggz skrev:kan man inte få så att den har spänning en stund efter att man har stängt av bilen ?Jag har aldrig provat en bil med originalmonterat, men ja inkopplingen skiljer på original och eftermonterat...
är det samma som orginalmonterat ?
Raggz skrev: läste lite i monteringsanvisningarna, och där stog inget om att ta av batterikabeln, man får väll felkoder om man pillar med el på bilen ?Nä ingen fara när du "bara" skall ansluta matning till uttaget, däremot om man skall in och pilla i saker som går på can-bussen, då är det bra att ta av batteripolen, och nått man absolut inte bör göra är att vrida på tändningen när man han nån can-modul bortplockad.
Loner skrev:tack för infon.. men sorry för min okunskap, vad är can-bussen ??Raggz skrev:kan man inte få så att den har spänning en stund efter att man har stängt av bilen ?Jag har aldrig provat en bil med originalmonterat, men ja inkopplingen skiljer på original och eftermonterat...
är det samma som orginalmonterat ?
Raggz skrev: läste lite i monteringsanvisningarna, och där stog inget om att ta av batterikabeln, man får väll felkoder om man pillar med el på bilen ?Nä ingen fara när du "bara" skall ansluta matning till uttaget, däremot om man skall in och pilla i saker som går på can-bussen, då är det bra att ta av batteripolen, och nått man absolut inte bör göra är att vrida på tändningen när man han nån can-modul bortplockad.
/L
Raggz skrev: tack för infon.. men sorry för min okunskap, vad är can-bussen ??Can-bussen är det nätverk som alla bilens datorer använder för att prata med varandra.
Bytt lufttemperaturgivare (Fenix 5.2). Mitt p&ar[…]