Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
StringerBell skrev:MERA LJUS, MERA RUNT-OM-SIKT!

Vad var det för fel på:

Bild
Japp så är man uppfödd..... :D :D :D

Trenden 745 -> 945 -> 850 -> V70N -> V70II -> V60 minskar ju rutorna med 20% i yta varje modellbyte, nästa generations bilar är fönstren bort och ersatta med små videokamror :D
Användarvisningsbild
av Variosboy
Marknaden vill ju ha såna små rutor annars hade vi ju inte köpt bilarna, eller hur? Så enkelt är det ju, precis lika enkelt som att vi kan byta bank om man inte gillar sin bank, men folk är lata och gör som de alltid gjort, därför kan ju tillverkare/företag göra precis som de vill eftersom vi ändå kommer att köpa sakerna/tjänsterna...
Användarvisningsbild
av FWH
Jag hade gärna haft ett hel-glastak, har haft det på en annan bil, då kan man snacka om att det blir öjust och luftigt. Men - V70ns taklucka är bättre än inget, just pga att den är glas.
av 5cylindrar
Japp, bättre än inget är mitt resonemang. Rent estetiskt då, visst blir en bil med glaslucka snyggare? En vit R-design med taklucka, kanske uppfällt lite i bakkant, är himla snyggt!!!
Användarvisningsbild
av Guligan
Hade mer än gärna valt taklucka. Men då endast för utseendets skull. En ljus bil med taklucka = nice! Om jag någon gång skulle välja en silver metallic så blir det definitivt med taklucka.
Användarvisningsbild
av Guligan
B20 klippte in en helikopterbild >> för ett tiotal år sen då polisen faktiskt körde med helikopterövervakning så fanns det ju ytterligare skäl till (glas)taklucka. Tror inte jag sett en helikopter på trafikövervakning på, ja just det, minst 10 år.
Användarvisningsbild
av Guligan
B20 klippte in en helikopterbild >> för ett tiotal år sen då polisen faktiskt körde med helikopterövervakning så fanns det ju ytterligare skäl till (glas)taklucka. Tror inte jag sett en helikopter på trafikövervakning på, ja just det, minst 10 år.
av fredrikwt
5cylindrar skrev:....med taklucka, kanske uppfällt lite i bakkant, är himla snyggt!!!
Om man är 18 år, kör pizza-stylad BMW, Opel, volvo eller vad man nu känner för och dessutom tror man har en j*vligt ball bil om man kör med dimljusen på som var helcoolt för 10 år sen :wink:
av 5cylindrar
Jag är runt 40 men tycker fortfarande att lucka och lite sportiga attributes såsom R-design är fint. Kanske jag ligger lite efter .....
av Amli
fredrikwt skrev:
5cylindrar skrev:....med taklucka, kanske uppfällt lite i bakkant, är himla snyggt!!!
Om man är 18 år, kör pizza-stylad BMW, Opel, volvo eller vad man nu känner för och dessutom tror man har en j*vligt ball bil om man kör med dimljusen på som var helcoolt för 10 år sen :wink:
Sådana här inlägg är bara bra jävla onödiga. Och vem är du att avgöra vad som är snyggt eller ej? Kom in i matchen.
Volvo 945 STARTAR EJ

Har du larm i bilen?

Ja, det är helt sagolikt vad folk verkar leva[…]

Hej, Jag har en del strul med min V70, det bö[…]

Laga rost Göteborg?

Gammal tråd kommit dit då jag ocks&ari[…]