NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvos60t5
hej

Jag tänkte styla min s40n, jag har 2 utblås men tänkte montera lite större slut rör så det ser lite finare ut. Kan man få lite bättre ljud med slut rör? Jag tänkte såga av lite av svarta plasten så att slut rören får plats. Vet nån bra ställe där dom gör ganska billigt i sthlms område och kanske lite utanför?
Användarvisningsbild
av StringerBell
Tyvärr har jag inget svar heller, men är du säker på att det blir så snyggt? S40 är ändå en standardbil och om man pimpar för mycket - speciellt avgasrör - kan det se lite billigt ut.
Användarvisningsbild
av crumpets
Jag hade hellre satsat på halvsats sportavgas för lite rivigare sound och lite rivigare utseende än två jätteslutrör, det blir som stringerbell säger lätt lite för mycket på en standardbil. Nu kanske du älskar just stora slutrör men de flesta runtomkring kommer nog fnissa lite. Ett bra anpassat sportsystem skulle nog ge mer för helhetsintrycket tror jag.
Användarvisningsbild
av StringerBell
Hur låter en ljudförstärkt D5 förresten? Det låtar ju rätt maffigt ändå. Mer av samma, eller?
av mojja
Heico delar är snygga dom har kompletta kjol paket man kan köpa eller bara bakre kofångaren om det är det enda som är intressant. Hade min s40n 07a kittad med detta redan 07 och det såg faktist riktigt trevligt ut:)

Kom på att dom även bara säljer under delen till bakstöten med uttag för dubbla utblås.

Vänligen Mojja
av volvos60t5
jag tror det spelar inget roll men själv klart länka lite sidor där det är bra o helst billigt, men jag har vinge så det ser bra ut men alldeles för liten slut rör men länka vad ni skulle helst köra? men jag beöhver såga lite på svarta plasten men det vill inte jag göra vet nån vart man kan göra det enn billig ställe i sthlms området?
Motorn tappar kraft och dör.

Ingen framgång med blinkdosan, men ja testad[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Står det 10° så ska det ställ[…]

Bromsskivor och belägg till 740

Biltema har för 219kr, 262mm: https://www.bil[…]

Det finns felkoder att läsa ut eftersom motor[…]