Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av riha
VolvoAWD skrev:
Claesson skrev:FY lider verkligen med dig :( än så länge har man klarat sig, men är väl bara en tidsfråga innan något händer. På min förra bil en S40 T5 MY05 blev dörren insparkad av någon påtänd pundare. Han åkte dit iaf, blir nog värre och få tag i förövaren här. Är det en solklar medvetet gjord repa? Fy fan va trist asså behöva lacka på en sprillans :(
Nja, medveten repa är den inte men det retar mig likväl. Att folk inte kan vara mer försiktiga när dom går förbi en parkerad bil övergår mitt förstånd. Eller smäller upp dörrarna när dom har parkerat brevid.

Hade en passat tidigare som gått 200 mil när någon tyckte att det skulle vara fint med en repa. Den gången var det medvetet. Dom hade dragit en nyckel eller liknande längs med hela passagerarsidan. HELA! Sjukt irriterad var jag då. Tyvärr gick det ju inte att få tag i den som gjorde det :(

Snacka om det, min XC70 MY09 har en sådan fin läng repa längs med hela passagerar sidan. ovanpå "skuldran" så att säga, alltså ett par centimeter under sidorutorna.

Den syns rätt tydligt eftersom det är en helsvart bil och repan är ljusare.

VARJE gång jag går förbi bilen så ser jag den och blir irriterad över det.
Användarvisningsbild
av gooose
perhall skrev:
StringerBell skrev:Det borde räcka med att parkera långt bort och innanför parkeringsrutan för att helt undvika parkeringsskador i dessa lägen. Sannolikheten för att (1) någon parkerar precis intill (2) slår upp en parkeringsskada på din bil, torde tillsammans vara extremt låg. Att i detta läge även grensla två parkeringar upplever jag överspänt, och kan säkert provocera folk att göra dumheter.

Fast jag har mina egna nojjor, som att alltid begära inlämningskvitto vid service osv. Det är väl inte ovanligt att folk bara langar över nyckeln och litar på att killen bakom disken inte snott en Bilia skjorta och sedan direkt kör bilen till Talinn och säljer den. Härom månaden hämtade jag min Volvo hos Mr Cap genom att bara peka och säga: jag skall hämta volvon där. :???:
RÅkade ut för en läskig sak. Hade en SL 500 och gick in och beställde en extranyckel. "Hej, jag vill ha en extranyckel" "OK, regnr?", sen en vecka senare "Nyckeln, här, det blir 1 000 kr!". Allt. Inget leg. Vet inte om han såg att jag kom i bilen...

PH
Vid nyckel Beställning så ber jag personen som ringer in om detta att ta med sig registreringsbevis och leg
Och fysiskt komma in för Vi tar inte en beställning utav nyckel över telefonen Denna nyckel skall även betalas vid beställning
Detta då vi flertalet ggr råkat ut att beställaren av nyckel hittat sin borttappade nyckel och svarar oss när vi ringer upp om att nyckel kommit Den behöver jag inte längre
Då har vi en nyckel till denna persons bil som ingen vill betala så är den bara att slänga då den endast passar hans bil

//gooose
Jag måste bara berätta, jag såg idag en medelålders stekare som - med ivrigt bistånd av sin fru - skrapade bort is från lacken med plastskrapa. Låt vara att den stackars stekarmercan hade 7-8 år på nacken, men ändå.
Ibland när man ser hur folk behandlar lacken på bilen vill man titta bort... Som när folk gnuggar bort fågelskit från lacken som om det vore något vidbränt man gnuggade bort från emaljlacken på köksspisen. >>>rysningar<<<<
Jag och tanten var på Karlssons häromveckan, vi var först på parkeringen den dagen (1 dm nysnö), gissa var bil nr.2 hade parkerat när vi kommer ut? Jo, självklart så nära våran som det bara gick!! Höll på att få frispel och skulle in i affären igen och be dom efterlysa blindstyret till förare. Men det jag fick inte för min s.k. bättre hälft, så det var bara att sätta sig i och rulla fram en bit så hon kunde kliva in.... suck....
Användarvisningsbild
av gooose
Hon ÄR din bättre hälft
Tänk vad pinsam hon hade tyckt att du vart om du gjort det du tänkte ;-//

Och vilket liv det hade vart på henne efter :-O)

//goose
Senast redigerad av 1 Tomas88, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Onödig citering
Jag försöker inte ställa mig bredvid skrotkärror, helst bredvid några finare Volvos för alla Volvo oavsett modell (alla fall V70, 850 typ) verkar ha dörrsidolisten, eller vad den heter, på samma höjd. Listigt Volvo! Så om fler köpte Volvo skulle detta problem vara ur världen.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
Ny stereo i min s40 2004

Inte utan lite modifiering. När du har drag[…]

Köpråd volvo s60 t5

Bjud 35.000:- om det var så du hade vär[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Grattis "kom-hem-tiil-oss-dagen" 1 &arin[…]