Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

andreas_lofgren skrev:Skillnaden mot att köra för fort är att du inte förstör min sikt när du gör det. Det där gamla argumentet är patetiskt.

De tär knappast patetiskt . Kör du för fort så stör du övriga trafiken vilket är bra mkt farligare.
Att hävda at tdu per automatik bländar fol för att du xenon konverterat ÄR patetiskt minst sagt..
Sätter du lampan fel så bländar du, det gör du även med halogen. Man möter oftare bilar som har minst den ena lampan fel reglerad , vi pratar om halogen än att stöta på bilar med xenonkonvertering som bländar.

Nästa ggn DU eller någon annan skriver i en sådan tråd så avstå är ni snälla. Kan / vill ni inte svara på frågan så skriv inget. Skapa en EGEN tråd om detta då, Om du inte vet hur man gör så hjälper vi dig gärna inge problem med det.

Till TS
Shunten kommer fungera utmärkt även med halogenlampor nör du besiktar.
KKR skrev:
greeeken skrev:
För övrigt så är det mkt som är förbjudet men likförbannat gör många det. Hur ofta har inte DU kört för fort? Eller RÅKAT köra mot rött osv osv osv...
Jo, men jag propagerar inte för det på ett forum för det.
greeeken skrev: Att xenonkonvertera bländar folk BARA om det är felinställt.
Sen att några fjantar härinne menar att man ska byta reflektor o bla bla har inget med saken att göra.
Dessutom tycker inte jag att de som tycker att man skall göra rätt om man skall göra något är fjantar.
greeeken skrev:KKR
Gå och lägg dig .
Ja tack.
Det handlar inet om att göra rätt eller inte.
TS ställde en fråga. Det är DEN man ska svara på , Så svårt är det väll inte?
Vill du sen upplysa honom att det är fel olagligt eller annat så ta det privat..
greeeken skrev: Sätter du lampan fel så bländar du, det gör du även med halogen. Man möter oftare bilar som har minst den ena lampan fel reglerad , vi pratar om halogen än att stöta på bilar med xenonkonvertering som bländar.
Det handlar inte om att montera den rätt i reflektorn eftersom den ger ljuset på ett annat ställe. Det har ingenting med montering att göra utan att den fungerar konstruktionsmässigt annorlunda!

Eftersom du inte har besiktat bilen med dina lampor så har du själv erkänt att din ljusbild är fel.
Xenonkonvertering i halogenanpassade reflektorer är inte godkänt av olika anledningar, oavsett vilka argument du lägger fram greeeken.

Det är uppenbart att många blir bländade och förbannade på dessa xenonkit, så varför inbilla sig att ingen stör sig på dem? Gör oss en tjänst och kasta ut dina fulxenon.
Det är många som påstår att de gjort det men med ordentlig utrustning (ljusprovare) har jag ännu inte sett någon. Det brukar mest vara garageväggar och annat som folk använder vilket naturligtvis inte duger.
greeeken skrev:
Det handlar inet om att göra rätt eller inte.
TS ställde en fråga. Det är DEN man ska svara på , Så svårt är det väll inte?
Nu var det precis det jag gjorde. TS fick en felmeddelande på sitt halvljus. Jag gav honom tipset att låta bli fulxenonlampor så skulle nog problemet upphöra. Lite ledsamt att du lägger dig i det, för du hade väl inte med det att göra.

.. det finns en svart grej, typ som en dörr[…]

Du tolkar skrivningen på fel sätt. Gara[…]

Som nyligen inhoppad i en 4a kan jag flika in med […]

hej jag har en volvo V70N från 2002 som har […]