Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hangman
Tjena, har haft borta mitt insug på 850in och fixat lite, nu när jag sätter ihop allt så fatta jag inte riktigt det där med magnet ventilen, har nu hur dom ska kopplas, den i mitten ska kopplas till tjocka röret som går från turbon till LMM, det sitter en slang på mitt tjocka rör, som går till insugets vänstra sida? Jag behöver den anslutningen till magnet ventilen annars kommer inte den funka som det ska tror jag?

Finns en jädra massor vakums uttag små som stora, svårt och hålla reda på alla, jag har kopplat in ladd mätaren och visar ca -25 i vakum, tror det låg på iaf 50 innan ja plocka bort det,

Har sökt efter bilder och ritningar på insuget så jag kan förklara, men det sitter en utgång på vänstra sidan, vad används den till? spelar det någon roll?

Mvh hangman
av hangman
Marlboroman skrev:Magnetventilen kopplas inte till insuget. Ventilen 3 slangar går till: inloppsrör, kompressorhus och wastegate.

Tja, jo det är jag med på, men där magnetventilen ska sitta på inloppsröret precis innan turbon, går det en slang till vänstra sidan på insuget, kamremssidan alltså, det satt så innan men känns konstigt, för då har jag ungen stans och koppla in magnetventilen. Mvh
Magnetventilen sitter inte på inloppsröret och ska inte kopplas ihop med värmaren till inloppsröret. Slangen på magnetventilen som sak kopplas till inloppsröret kopplas på sitta uttag alledes efter lmm.

Hej alla, Volvo XC60, D4, årsmodell 2017. Ma[…]

Vad har du för motorkod på denna bil? S[…]

Ingen??

@EbbevonVolvo , Ja nästa knarr får du[…]