Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Som så många vet slutade det att fungera att koppla i iPhones till Volvos stereoanläggningar i.o.m. iOS 4.2 som kom för ett par månader sedan?

Är det någon som vet Volvos respektive Apples inställning till detta?
Är det felanmält till Apple respektive Volvo?
Är det någon av sidorna som har för avsikt att göra någt åt problemet i någon framtida uppdatering?

Jag vet att Volvo kan säkert ta en njugg inställning till detta eftersom det Officiellt är en iPod integration och inte en iPhone integration men å andra sidan skadar det ju även varumärket Volvo om man inte kan använda iPhones till dem.
Intressant,
Både min iPhone 4 och min frus iPhone 3GS slutade att fungera efter uppgraderingen.
(När jag skriver slutar fungera så menar jag att koppla den via sladd till USB ingången och kunna få upp låtlistor och annat i infodisplayen + naturligtvis lyssna till musik)
Fungerar detta för dig i din s60? vad har du för anläggning och årsmodell?
Jag har premium sound och en XC60 2009.
Jag är förvånad hur väl det har fungerat (S60 My11, uttagen 2011-01-05, High Perf Multimedia). Om jag kopplar iPhonen (4.2.1) genom USB kontakten, så kan jag välja mellan låtar/artister/låtlistor/podcatar/etc genom rattknapparna och ser listor etc i displayen.
Användarvisningsbild
av kave
Tycker ni verkligen det är smidigt att koppla in och ur iPhonen hela tiden?
Jag har dragit upp iPod kabeln till en hållare vid instrumentpanelen men tycker ändå det är omständigt. Ett USB minne kan ju sitta i bilen hela tiden och kostar inget i jämförelse.
Särskilt som det inte fungerar tilfredställande att spela annat än iPod musik från iPhonen.
XC90_Executive skrev:Det funkar inte i min sena MY10 XC60 med Premium Sound. Står bara typ "USB - oläslig".
Du säger "USB - oläslig", väljer du iPod-läget då? USB-läget är för masslagringsenheter (hårddiskar, usbminnen osv), iaf när det kommer till infotainmentsystemet i MY11...
PalmE skrev:Fungerar för mig med iOS 4.2.1 :-)-)
PalmE
Vore intressant att veta vilken bil, modellår och ljudanläggning du har.
Det verkar tydligt vara så att det fungerar för vissa men inte andra så det kunde vara intressant att försöka ringa in vilka bilar som har problem.

Och bara för att förtydliga.
iPad är idagsläget inga problem. Det var vi som använder iPhone i "USB-läge" som plötsligt drabbades av att det slutade fungera after det att Apple släppt en ny version av iPhone's operativsystem (4.2.1)

och slutligen Kave
Finessen med att koppla in en iPhone och inte bara ett USB minne var flera.
T ex att kunna ta fram musik baserat på genre, artist, kompositör etc eller ännu bättre som jag använda iPhone till att köra spotify och ha "all världens" musik tillgänglig on the road.
Fel centerhögtalare?

Då jag själv i veckan har hämtat u[…]

Carplay trådlöst?

Med tanke på att trådlös CarPlay […]

Verkar som det bara finns en kung :-) Då bli[…]

Elpriset

Det har varit minuspriser ända ner till -35&o[…]