- tis 11 jan 2011, 18:33
#486924
Jag är inne på diesel för att jag inte tycker att Volvo har någonting intressant alls på bensinfronten nu. Jag åker inte fyrcylindrigt - det har inte i en premiumbil att göra - då kan jag lika gärna köpa en Passat.
2.5FT är en för gammal konstruktion, förbrukningen är inte med i matchen längre varken på etanol eller bensin. Min körsträcka är egentligen för kort för att det ska spela någon roll (1500 mil/år) men bilen blir ju pestsmittad begagnat om den har rykte om sig att dra en massa bensin. Etanol är ju inte heller säkert hur länge det kommer vara skattebefriat.
Steff99: Jag måste nog hävda att det som är intressant är slutpriset för det händer i stort aldrig att inte buden drar iväg när det väl kommer till kritan. Vi kan väl se efter kvällen vad som har hänt med priserna.
Åker: Tesla M3 AWD LR -22, XC70 -05 & BMW 335i M-Sport cabriolet -10
Tidigare: BMW 320xDAT -14, BMW 335i DCT cab -11, Audi E-tron S-line -20, V70 2,4 -03, Audi A4 2.0TDiQ S-line -19, Passat 2.0TDI 4M R-line -17, BMW E61 530xD -08, Subaru Outback 2,0d -11, V60 D3 Summum -11, Peugeot 308SW 1.2t Allure, BMW 540iA E60 M-Sport -08, V60 D5 AWD -11, V60 T3, VW Touran TDi, BMW 325i Touring M-Sport, BMW 525dAT, BMW 325iAT, Volvo V70II 3.2, BMW Z4 3.0, S40N T5 AWD, BMW 530i