Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Ungefär samma resonemang som jag. Därav att jag blir fullständigt förvirrad över begagnatpriser på 2års bilar som bara ligger 25% under nypris.
av Amli
andreas_lofgren skrev:Och då kostade den ny netto? *trumvirvel*
430K
VolvoB20 skrev: Trycket och priserna på begmarknaden är extremt imponerande. Grymt drag där. Bara att gratulera.

Jag hade nog lagt till 28.000 till och tagit den där sprillans nya V70II D5 AWD Automaten med nya snåla snabba dubbelturbodieseln och 0 mil på mätaren och fullla garantier istället för en 3 år gammal bil med 185 hk D5an som kom 2006, dessutom utan garantier och med uppkommande servicar, reparatioer och däckbyten på väg.

Men det är ju jag det.....
Det hade även jag gjort! Jag trodde faktiskt inte att jag skulle få den sålt så fort som jag fick.
av Lövet
27% mindre mot att köpa nytt, på en 2.5 år gammal bil. Hur tänker folk?!
Användarvisningsbild
av Variosboy
andreas_lofgren skrev:27% mindre mot att köpa nytt, på en 2.5 år gammal bil. Hur tänker folk?!
Dom "antar" att det är dyrare med nyköp, precis som att många fortfarande "tror" att skatten på en diesel är 10 000/år..

Det är sjukt ofta man får höra av folk (oftast från 45 år ålder och uppåt) att det är såååå dyrt att äga en dieselbil på grund av den höga skatten!

Sen är det väl kanske så att många tittar på listpris när det gäller nya bilar och jämför med ett begagnat ex som det är mer "rätt pris" på från början..
av Lövet
Visst kan det vara så. En V70 D5 AWD Aut är väl iofs inte direkt gratis heller på skatten, måste väl ligga över 5000 om året?
Användarvisningsbild
av Variosboy
andreas_lofgren skrev:Visst kan det vara så. En V70 D5 AWD Aut är väl iofs inte direkt gratis heller på skatten, måste väl ligga över 5000 om året?
Det är klart att 5000+ inte är gratis heller, men det jag ville poängtera med den jämförelsen är att "folk gör som de alltid gjort och tror som de alltid trott" de omvärderar inte saker som de borde göra med jämna mellanrum..

Folk tror ju tex fortfarande att man blir förkyld av kyla trots att man får förkylning av virus och inget annat! :wink:
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 15
Trasig Renault Scenic

Och, Renaulten går bra. […]

Volvo 740-87 problem vid start B230e

Hej helt ny här och stött på probl[…]

Att fixa det på ett par timmar känns v&[…]