Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lellec56
volvo_850.se skrev:HEJ JAG TÄNKTE KÖPA EN AUTOMAT VOLVO 850 ELLER S70 FÖR CA 55000 VAD BÖR MAN TÄNKA PÅ NÄR MAN KÖPER EN SÅN BIL M.V.H VOLVO
Det jag tycker du ska kontrollera först o främst, är ju att service är gjord inom "rätt" tidsintervall, kontrollera packboxen mellan motor o låda, så att det inte är ngt läckage (vanligt fel) och drivknutar. Sedan så tycker jag att du ska "känna efter" att din nya bil är ngt som du kommer att trivas med, för det är väl onödigt att slänga ut pengar på ngt som du inte trivs med.
jag köpte själv en S70 GLT i början av januari, visst det är en del kosmetiska brister på den, men priset vart därefter. Den hade gått 12280 mil, när jag köpte den men jag är helnöjd med den.

Men det är ju du som ska köpa bil och hoppas att du "träffar" rätt

Lycka till!!
Användarvisningsbild
av G-kraft
volvo_850.se skrev:HEJ JAG TÄNKTE KÖPA EN AUTOMAT VOLVO 850 ELLER S70 FÖR CA 55000 VAD BÖR MAN TÄNKA PÅ NÄR MAN KÖPER EN SÅN BIL M.V.H VOLVO
köp hellre än s70 än 850, enligt mig så är det en bättre bil, och snyggare dessutom....
Användarvisningsbild
av volvo_850.se
G-kraft skrev:
köp hellre än s70 än 850, enligt mig så är det en bättre bil, och snyggare dessutom....
jag har köpt en 850 glt 96-a fullservad går bra hitills i allafal har inte testat den än få se om den kan går över 200 :lol:
Användarvisningsbild
av volvo_850.se
volvo_850.se skrev:
G-kraft skrev:
jag har köpt en 850 glt 96-a fullservad går bra hitills i allafal har inte testat den än få se om den kan går över 200 :lol:
yes jag testade min volvo 850 glt idag och den gick 230km/h rätt så ok har även bytt luft filter till sportluft filter , bytt avgas ,system chip så de kostade lite men den gick att få den att gå som den ska
m.v.h recondare

Hej. Här om dagen pratade jag med någon[…]

Hur tar jag ut felkoder på en 96a?

Vanligaste felen är för lite gas, shimsa[…]

Volvo on call och GSM

Pratade med Volvo om det och de låter inte[…]