Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tartryffel skrev:
CarMan skrev:Jag tror du får köpa en ny fjärrkontroll.
Bra svar, det tillförde massor. Vad ska TS göra med hjälp av det inlägget?
Tillför nog mer än ditt dvar ialla fall...
Jag kan skriva en längre mening så kanske du också förstår.

Jag tror inte fjärkontrollen kommer att fungera, trots att du torkar den. Så det lutar åt att du får byta fjärrkontrollen tyver.
CarMan skrev:
Tartryffel skrev:
CarMan skrev:Jag tror du får köpa en ny fjärrkontroll.
Bra svar, det tillförde massor. Vad ska TS göra med hjälp av det inlägget?
Tillför nog mer än ditt dvar ialla fall...
Jag kan skriva en längre mening så kanske du också förstår.

Jag tror inte fjärkontrollen kommer att fungera, trots att du torkar den. Så det lutar åt att du får byta fjärrkontrollen tyver.
Jag förstod dig första gången. Frågan var (och är) vad det tillför att gissa? Ska han inte försöka för att du tror att det inte är någon idé? För några som helst tips vad han skulle göra fick han ju inte.
hela forumet är bara gissningar !
Med tanke på att i vissa fall kan nyckeln tappa sync till bilen av att vara utan batteri i nån minut bara, så ser det inte så ljust ut, men försöka går ju alltid.. dessvärre så sätter jag mina pengar på CarMans gissning :roll:
Kan nyckeln tappa sync? det har jag inte sett nångång.
johndoe skrev:
CarMan skrev:Kan nyckeln tappa sync? det har jag inte sett nångång.
Det har jag :)
Hur tappar den sync & hur får du den syncad igen? (pratar vi om P2 bilar?)
Det var inte jag som gjorde det, det var inte min bil och det var en v70 2010 :)
Vet inte hur det är med dom äldre, men sen den dagen har man varit avskräckt för att låta batteriet sitta ute ur fjärren oberoende på vad för bil ;P
olson skrev:Hur går det till ?
I grova drag så förväntar sig bilen en speciell kod från fjärren, och den kan komma ur synk...mer kan läsas här:
http://auto.howstuffworks.com/remote-entry2.htm

Dock är det väldigt ovanligt att man behöver göra mer än trycka en extra gång på knappen med dagens larm.

/Thomas

.. det finns en svart grej, typ som en dörr[…]

Du tolkar skrivningen på fel sätt. Gara[…]

Som nyligen inhoppad i en 4a kan jag flika in med […]

hej jag har en volvo V70N från 2002 som har […]